سیزدهمین پویش کتاب‌خوانی «کتاب‌قهرمان» با محوریت «تل‌آویو سقوط کرد»

«تل‌آویو سقوط کرد» یا همان «تل‌ابیب سقطت» که سناریویی از آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل است، در اولین دوره جایزه ادبی فلسطین در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه برتر شد.
تصویر سیزدهمین پویش کتاب‌خوانی «کتاب‌قهرمان» با محوریت «تل‌آویو سقوط کرد»

به گزارش سایت خبری پرسون، سیزدهمین پویش کتاب‌خوانی «کتاب‌قهرمان»، کاری از مرکز رسانه‌ای شیرازه با همکاری انتشارات کتابستان، کار خود را آغاز کرده و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

در خبر برگزاری این پویش آمده است: «رهبر معظم انقلاب همزمان با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال جاری و گشتن در میان غرفه‌های فروش کتاب، کتابی را با عنوان «تل‌آویو سقوط کرد» در دست گرفتند و توجه ایشان به این اثر در حوزه مقاومت جلب شد. بر همین اساس، دبیرخانه پویش کتاب‌قهرمان این اثر را که کاری از سمیه علی هاشم بوده و با کوشش سمیه سادات حسینی ترجمه شده است، به عنوان کتاب این دوره برگزیده است.»

«تل‌آویو سقوط کرد» یا همان «تل‌ابیب سقطت» که سناریویی از آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل است، در اولین دوره جایزه ادبی فلسطین در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه برتر شد.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: «رمان «تل‌آویو سقوط کرد» روایت مردمانی است که دفاع از مظلوم را، فارغ از هر جهت‌گیری سیاسی، سرلوحۀ زندگی‌شان می‌دانند...

این رمان سناریوی آزادی فلسطین و از بین بردن موجودیت اسرائیل است با روش های مختلف آرزویی نزدیک به واقعیت، خیالی شبیه حقیقت...، اگر جوانان بخواهند، هرکاری شدنی است؛ حتی سرنگون‌کردن اسرائیل! داستانی که در سال۱۴۰۱ توانست جایزه جشنواره کتاب فلسطین را به دست بیاورد.

این عنوان سال پیش، فقط عنوان داستانی بود که نویسنده‌ آنچه را از صمیم قلب آرزو می‌داشت، در قالب کلمات عرضه کرده بود؛ اما حالا بعد از وقایع اکتبر ۲۰۲۳، بی‌شک برای هیچ‌کس تصور سرنگونی زورگویان دشوار نیست.

نویسنده امیدش را در نوجوان‌ها و جوان‌هایی به واقعیت بدل کرده است که با سرسپردگی به آموزش‌های یکی از شخصیت‌های اصلی داستان توانسته‌اند، سرنوشتشان را تغییر دهند و آنچه را به ناحق از آن‌ها گرفته‌اند بازپس گیرند.

آن‌ها از ابزار قدرت برای سرنگونی قدرت استفاده می‌کنند، از جان خود می‌گذرند و به آرزویشان می‌رسند.

نویسنده کوشیده است به‌وضوح هویت و وطن‌خواهی و از خودگذشتگی فلسطینیان را در مقابل بی‌هویتی و بی‌تفاوتی اسرائیل قرار دهد.»

علاقه‌مندان برای دریافت کتاب و شرکت در این مسابقه، عدد ۴ را به ۹۰۰۰۹۸۲۵ ارسال کنند.

منبع: ایسنا

681031