هوش مصنوعی با صدای بازیگران فوت شده کتاب می‌خواند

شرکت نرم‌افزاری «الون لبز»، هوش مصنوعی را برای روایت کردن کتاب‌های صوتی با صدای بازیگران درگذشته به کار گرفته است.
تصویر هوش مصنوعی با صدای بازیگران فوت شده کتاب می‌خواند

به گزارش سایت خبری پرسون، جایگاه «جودی گارلند»(Judy Garland) بازیگر آمریکایی در تاریخ سینما با نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی «جادوگر شهر اوز» تثبیت شد. اکنون طرفداران گارلند می‌توانند به عنوان بخشی از قرارداد جدید برای روایت کتاب‌های صوتی با استفاده از هوش مصنوعی، صدای او را پس از مرگ نیز بشنوند.

به نقل از دیلی میل، شرکت نرم‌افزاری «الون لبز»(ElevenLabs) اعلام کرده که با خانواده جودی گارلند و «سر لارنس اولیویه»(Sir Laurence Olivier) بازیگر انگلیسی، برای شبیه‌سازی صدای آنها به توافق رسیده است.

کاربرانی که یک اپلیکیشن را دانلود می‌کنند، می‌توانند افراد مشهور از جمله کسانی را که دیگر در قید حیات نیستند، برای روایت کتاب‌ها، مقالات و حتی فایل‌های PDF مورد علاقه خود انتخاب کنند.

«لیزا مینلی»(Liza Minnelli) دختر گارلند گفت: در دسترس قرار گرفتن صدای مادرمان برای میلیون‌ها نفری که او را دوست دارند، هیجان‌انگیز است. خانواده ما باور دارند که این کار، طرفداران جدیدی را برای مادر به همراه خواهد ‌آورد و همچنین برای کسانی که میراث بی‌نظیر مادر برای دنیا را ارج می‌نهند، هیجان‌انگیز خواهد بود.

همچنین، شنوندگان می‌توانند صدای «جیمز دین»(James Dean) بازیگر آمریکایی فیلم «شورش بی‌دلیل» را که در سال ۱۹۵۵ درگذشت و «برت رینولدز»(Burt Reynolds) بازیگر آمریکایی که در سال ۲۰۱۸ از دنیا رفت، انتخاب کنند.

«داستین بلنک»(Dustin Blank) از شرکت الون لبز گفت: جودی گارلند، جیمز دین، برت رینولدز و سر لارنس اولیویه از مشهورترین بازیگران تاریخ هستند. ما عمیقا به میراث آنها احترام می‌گذاریم و مفتخریم که صدای آنها را به عنوان بخشی از پلتفرم خود داشته باشیم. افزودن آنها به فهرست روبه‌رشد راویان، یک گام بزرگ در مأموریت ما برای دسترسی به محتوا به هر زبان و صدایی است.

به غیر از افراد مشهور، کاربران می‌توانند صداهایی مانند «مرد میانسال آمریکایی» و «نسل هزاره شاد» را انتخاب کنند. در وب‌سایت شرکت الون لبز آمده است: از طریق صداهای شبه واقعی ما در متن غوطه‌ور شوید.

این قرارداد، جدیدترین نمونه از ابتکارات برای بازگرداندن افراد مشهور به زندگی با کمک مدل‌های هوش مصنوعی مولد است که به آنها آموزش داده می‌شود تا واژه‌های جدید را با صدای افراد بیان کنند.

سال گذشته، تهدید هوش مصنوعی به اعتصاب ۱۱۸ روزه بازیگران هالیوود منجر شد زیرا آنها نگران شده بودند که استودیوها بتوانند این فناوری را جایگزین آنها کنند.

در هر حال، همه انواع هوش مصنوعی در صنعت موسیقی برای تکرار دیجیتالی صدای هنرمندان ساخته نشده‌اند.

«پل مک‌کارتنی»(Paul McCartney) خواننده و ترانه‌سرای انگلیسی و «پیتر جکسون»(Peter Jackson) کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده نیوزیلندی از هوش مصنوعی «MAL» استفاده کردند تا صدای «جان لنون»(John Lennon) خواننده، ترانه‌سرا و نوازنده انگلیسی را به صورت شفاف درآورند.

هوش مصنوعی MAL که می‌توان آن را برای شناسایی سازهای گوناگون مانند گیتار، پیانو و آواز آموزش داد تا آنها را از هم تفکیک کند، کمک کرد تا آخرین آهنگ «گروه بیتلز»(The Beatles) را که در ماه نوامبر در صدر جدول تک‌آهنگ‌ها قرار گرفت، به پایان برسانند.

منبع: خبرآنلاین

705647