کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

کتاب «ابوالفضلِ مرگ بر شاه؛ خاطرات شفاهی ابوالفضل الماسی از مبارزان انقلاب اسلامی در قم» نوشته رضا یزدانی توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور همزمان با روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی خبر خوشی برای اهالی رسانه و سینماگران داد.

فراخوان رحیل با محوریت خاطره نگاری زنانه از اولین سفر اربعین توسط مجمع بانوان نویسنده انقلابی (بنا) منتشر شد.
به پیشنهاد معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ، ۱۷ مرداد به‌عنوان «روز خبرنگار – سالروز شهادت شهید محمود صارمی» در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود.

حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از ثبت نام یکهزار نفر از دانش آموزان نخبه کشور برای رقابت در عرصه دریافت جایزه نوبل ایرانی خبرداد و گفت: بیستم مرداد ماه آخرین زمان ثبت نام دانش آموزان واجد شرایط در سامانه این بنیاد تعیین شده و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

 کتاب «ملیکه وفا »شرح زندگی حضرت رباب(ع) همسر امام حسین (ع) و مادر حضرت علی اصغر(ع)، نوشته مجید زجاجی کاشانی مبلغ دینی و عضو هیات علمی غیر رسمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان است که در ۹  فصل نوشته شده است.
مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اعلام کرد که بر اساس اسناد بالادستی و در راستای «ساماندهی سکو‌های نشر کتاب دیجیتال» از فعالیت طاقچه ممانعت به عمل می‌آورد.
مارتین والزر، از مهم‌ترین نویسندگان آلمانی دوران پس از جنگ جهانی دوم در سن ۹۶ سالگی درگذشت.