کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

«رهبر معظم انقلاب به بحث انتقال فرهنگ دوران دفاع مقدس و انقلاب به نسل و جامعه‌ی امروز اهتمام ویژه دارند. بنابراین این نوع کتاب‌های خاطرات که البته اگر بادقت روی آن کار شود، قطعاً می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.»

جسد «الکسی مدودف» منتقد فیلم و مدیر برنامه چندین جشنواره فیلم در روسیه پس از یک ماه ناپدیدی در منطقه‌ای نزدیک به راه آهن در مسکو پیدا شد.

«آش نخورده ودهان سوخته! ، خودکرده را تدبیر نیست!، یک کلاغ و چهل کلاغ!، آستین نو، بخور پلو!، استخوان لای زخم گذاشتن!، شتر دیدی، ندیدی!» اینها بخشی از مثل‌هایی هستند که در مجموعه کتاب مثلک برای کودکان آمده است.

طی روزهای اخیر کاهش قیمت جهانی کاغذ، تخصیص ارز دولتی برای واردات کاغذ و ورود اجناس جدید به بازار سبب کاهش قیمت‌ها و ایجاد ثبات نسبی در بازار کاغذ شده است

با عرضه ۳۳۰ عنوان کتاب به زبان عربی

حضور ایران در نمایشگاه کتاب کربلا

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر ایران، با عرضه بیش از ۳۳۰ عنوان کتاب از ۳۰ ناشر به زبان عربی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا حضور دارد.

به دنبال انصراف گرتا تونبرگ کنشگر آب و هوایی از حضور در جشنواره کتاب ادینبورگ، بیش از ۵۰ نویسنده در نامه‌ای سرگشاده، این رویداد را تحریم کردند؛ آنها خواستار حذف شرکت سرمایه گذاری Baillie Gifford به عنوان حامی اصلی جشنواره شدند.