کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

طی روزهای اخیر کاهش قیمت جهانی کاغذ، تخصیص ارز دولتی برای واردات کاغذ و ورود اجناس جدید به بازار سبب کاهش قیمت‌ها و ایجاد ثبات نسبی در بازار کاغذ شده است

با عرضه ۳۳۰ عنوان کتاب به زبان عربی

حضور ایران در نمایشگاه کتاب کربلا

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر ایران، با عرضه بیش از ۳۳۰ عنوان کتاب از ۳۰ ناشر به زبان عربی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا حضور دارد.

به دنبال انصراف گرتا تونبرگ کنشگر آب و هوایی از حضور در جشنواره کتاب ادینبورگ، بیش از ۵۰ نویسنده در نامه‌ای سرگشاده، این رویداد را تحریم کردند؛ آنها خواستار حذف شرکت سرمایه گذاری Baillie Gifford به عنوان حامی اصلی جشنواره شدند.
یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کارخانه‌های تولید کاغذ با افزایش هزینه تولید مواجه هستند، گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت پیشنهادی را اعلام کرده است و برای نهایی شدن قیمت منتظر تشکیل جلسه برای تنظیم بازار هستیم.
«یکی بود یکی نبود» در ۲۰ قسمت به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا مهرانفر در گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما تولید شده است و شنبه تا چهارشنبه ساعت ١٧ روی آنتن این شبکه می‌رود.
سفیر انگلیس در تهران به مناسبت روز خبرنگار یک پیام چندخطی صادر کرده که قابل تأمل است. او گفته است:«ادای احترام می‌کنیم به خبرنگارانی که اجازه ندارند کار خود را انجام دهند و امنیت خود را در خطر می‌بینند. از جمهوری اسلامی می‌خواهیم تا آنهایی که خودسرانه بازداشت شده‌اند را آزاد کند».