از بابا شمل تا همسترکامبت؛

شماره جدید ماهنامه «مدیریت ارتباطات» منتشر شد

از بابا شمل تا همسترکامبت شماره یکصد‌ وهفتادم ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیرمسئولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی با پرونده‌ای ویژه دربارۀ همستر که تبدیل به یک آئین شده، منتشر شده است. در ادامه نگاهی داریم به مطالب این شماره.
تصویر شماره جدید ماهنامه «مدیریت ارتباطات» منتشر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، رستگاری با یک کلیک همستری که می‌تواند هم مردم را سرگرم کند و هم درآمد دلاری برایشان به ارمغان بیاورد، هر روز به تلفن‌های همراه بیشتری راه می‌یابد. احتمالاً تب تند درآمدزایی با همستر‌کامبت هم مانند تب درآمدزایی از کسب‌وکارهای هرمی زود فروکش می‌کند و شاید مثل بورس، کاربران را متضرر کند، اما سؤال اساسی این است که چرا چنین پدیده‌هایی به این سرعت فراگیر می‌شوند و جامعه را درمی‌نوردند؟ واقعیت این است که رمزارزها یا حتی نات‌کوین‌ها تمامی ارکان لازم برای ایجاد یک مذهب کاذب را دارند. به نظر می‌رسد که کسب درآمد از بازار رمزارزها مناسک خاص خود را دارد و چیزی شبیه معجزه است. درآمد این حوزه‌ها در ذهن قاطبۀ مردم با این تصاویر و نشانگان پیوند خورده است؛ دسته‌دسته اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری، کوکتل‌های کنار ساحل، جزیرۀ شخصی، محافظانی با یونیفورم‌های سیاه و کلت کمری، بستنی با روکش طلا، لباس‌های مارک‌دار، جت خصوصی، رفاقت با بازیگران هالیوود و چیزهایی از این دست. از ‌این ‌رو، دشوار بتوان افراد را قانع کرد که هیچ‌کس در جهان از همسترکامبت یا هر بازی مشابه دیگری ثروتمند نشده و نخواهد شد. به‌ویژه در جوامعی که شکاف طبقاتی به طرز روزافزونی در حال افزایش است و فقر، بیکاری و تورم سال‌هاست که باعث درجا زدن بخش اعظم جمعیت شده است. کسانی که روزانه کمتر از سه دلار درآمد دارند، هر روزنۀ امیدی را جدی می‌گیرند. در نتیجه، در پروندۀ حاضر سراغ پیوند میان رمزارزها و نات‌کوین‌ها با عرفان و مذاهب کاذب رفته‌ایم و پیوند میان آنها را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده‌ایم. هم چنین جبار رحمانی جامعه‌شناس در گفت‌وگویی با ما در این زمینه معتقد است که همستر کامنبت در میان ایرانیان مانند «شانس یک زندانی برای فرار از زندان» است.

امید؛ تنها سرمایه‌ای که از هیچ خلق می‌شودامیرعباس تقی‌پور در ادامه سلسله گفت‌وگوهایی درباره گفت‌وگو سراغ محسن رنانی رفته است. محسن رنانی به نظرات مستدل، صریح و بدون تعارفش شهره است. شهرتش میان دانشگاه و افراد نخبه محدود نماند و یکی از روشنفکرانی است که میان مردم نیز چهره‌ای شناخته‌شده است؛ چهره‌ای که نوشته‌ها و گفته‌هایش همیشه مایه بحث زیادی شده است. او معتقد است اگر انسان به بن‌بست برسد و آنجا امید خود را کامل از دست بدهد، مرگش حتمی است. در بن‌بست است که انسان باید امیدوار بماند و امید خلق کند.

روزنامه‌نگاری فطری

ناهید موسوی، روزنامه‌نگار پیشکسوت ایرانی بود که در روز یکشنبه ششم خردادماه در ۷۰ سالگی زندگی‌ای را که بسیار دوست می‌داشت، بدرود گفت. قلم ناهید موسوی همانند شخصیتش تند، بی‌پروا، صریح و به‌دنبال عریان‌کردن پلشتی‌های زیستن در جامعه‌ای مملو از بی‌عدالتی بود. در آیین بزرگداشت او مسعود بهنود، هوشنگ گلمکانی، سیروس علی‌نژاد، نسرین تخیری و... سخن گفتند. گزارش این بزرگداشت در شماره صدوهفتاد ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شده است.

جزیره‌ای در دریای نشریات فارسیاز دیگر مطالب این شماره برررسی نشریه«باباشمل» یکی از نام‌های ماندگار در تاریخ مطبوعات ایران است؛ نشریه‌ای فکاهی با زبان طنز و رویکردی انتقادی که پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۲۲ نخستین شماره‌اش در تهران منتشر شد و از آن پس هر هفته روزهای پنجشنبه در هشت صفحه به بازار مطبوعات عرضه می‌شد. جز اینها در این شماره مطالبی از مسعود سپهر، محسن محمودی، پیمان طالبی، علی مسعودی‌نیا، نیوشا طبیبی، سیدعبدالجواد موسوی، پرانشو ورما، آنا کرتن و.... ‌خوانید.

️ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به شما کمک می‌کند که از جهان جدید، جهان ارتباطات سردربیاورید.

صاحب امتیاز: مؤسسه مطبوعاتی دایره رنگی ایده آلمجری طرح: مؤسسه فرهنگی هنری آینده پژوهان مدیریت ارتباطات مدیرمسئول: امیرعباس تقی‌پوررئیس شورای سیاست‌گذاری: سید غلامرضا کاظمی دینانسردبیر: علی ورامینی تحریریه: محسن محمودی، نرگس کیانی، حامد تهرانی، شادان واحدی، سید مهدی‌یار موسوی، دریا آدینه‌وند و محسن آزموده. مدیر هماهنگی و اجرایی: بهنام تقی‌پورگرافیک: نگار آشتیانی عراقیطرح جلد: جلیل نوربخشویراستار: یلدا شایسته‌فرفضای مجازی: فاطمه تقی‌پوردیگر همکاران ماهنامه مدیریت ارتباطات؛ بهروز تقی‌پور، محمد تقی‌پور و سمیرا کیانی و آزاده آخوندی.

نسخه چاپی «مدیریت ارتباطات» را از دیجی‌کالا و نسخه دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید. همچنین برای اشتراک با ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.

منبع: پرسون

706528