کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

اردوان کامکار آهنگساز و نوازنده شناخته‌شده سنتور در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی کتاب موسیقی فیلم سنتوری را پیش روی مخاطبان قرار خواهد داد.

در سالروز در گذشت زنده یاد «مهدی آذریزدی» ویژه برنامه «مستند ایران» را با رویکرد مروری بر آثار و زندگی این نویسنده فقید از رادیو ایران پخش می شود.
فردا دوشنبه مراسم رونمایی از کتاب «جعبه جادویی؛ مجموعه نمایشنامه‌های کودک و نوجوان» نوشته فرشاد حسن پور ۱۹ تیر در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

«ماریو وارگاس یوسا» نویسنده ۸۷ ساله برنده نوبل اهل کشور پرو، پس از دومین ابتلا به ویروس کرونا از بیمارستان مرخص شد.

کتاب «اسم رمز» شامل اولین روایت مکتوب از اغتششات ۱۴۰۱ روز سه‌شنبه ۲۰ تیر رونمایی می‌شود.
انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بنا بر رأی کمیته‌ انتخاب نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن (آلما) سال ٢٠٢۴، عباس جهانگیریان را در بخش نویسنده و فرمهر منجزی را  در بخش ترویج کتابخوانی به دبیرخانه‌ این جایزه معرفی کرده است.
کتاب «دُرّ نجف (زندگینامه علمای روستای شیخ شبان)» اثر غلامرضا گلی زواره و به کوشش سید عبدالله هاشمی و سید محمد کاظمی منتشر شد.

همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه بیست‌ویکمین جایزه قلم زرین، نفرات برگزیده و شایسته تقدیر این رویداد در بخش‌های تخصصی پنج گانه معرفی شدند.
امروز چهارشنبه ۱۴ تیر آئین رونمایی از کتاب «برادر احمد» با حضور همرزمان و دوستان احمد متوسلیان و اهالی ادب و هنر در سالن مرحومه صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
در خردادماه ۱۴۰۲ تعداد ۷هزار و ۶۳۸ عنوان کتاب در کشور از سوی ناشران مختلف منتشر شده است که موضوعات ادبیات و کودک و نوجوان بیشترین تعداد کتاب‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

همزمان با روز قلم کتاب «زندگی اینجاست» نوشته مهدی قزلی، چهارشنبه این هفته ۱۴ تیر توسط انتشارات انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.