بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

اگر تاریخچه بازار طلا در کشور را بررسی کنیم، به سادگی در می یابیم که در چند دهه گذشته، افزایش قیمت طلا پای ثابت همیشگی بوده و سیر صعودی آن جز در مواردی خاص هرگز میل به بازگشت نداشته است. با این حال مردم همچنان به استفاده از زیوالاتی مانند گوشواره طلا ، انگشتر طلا … و خرید سکه علاقه‌مند هستند.
پرسون از کمبود حقوق مستمری بگیران برای تهیه مواد غذایی گزارش می دهد؛

خرید به سبک اعتباری برای بازنشستگان / ‎سبک و سیاق جدید حساب دفتری در فروشگاه های زنجیره ای

‎این روزها وضعیت معیشتی تمام گروه های جامعه با مشکل مواجه است، در این میان بازنشستگان به دلیل دریافت حقوق ثابت و مخارج بالایشان با مشکل بیشتری نسبت به دیگر گروه ها برخوردارند.
نگاه راهبردی سازمان بورس و اوراق بهادار به پیام نوروزی مقام معظم رهبری؛

سرمایه گذاری پیش نیاز اصلی تولید است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به ظرفیت های بازار سرمایه، گفت: سرمایه گذاری پیش نیاز اصلی تولید سرمایه گذاری است.
پلیس به ماجرای احتکار و گرانفروشی مرغ ورود کرده و اعلام کرد که از روز گذشته تا کنون هشت دلال عمده را نیز دستگیر کرده‌اند.
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز گفت: ۴۶ سال است که در بازار فعالیت می‌کنم و تاکنون هیچ وقت بازار را به این بدی ندیده بودم؛ برای سال آینده نیز امیدوار به بهبود شرایط بازار نیستم و با این وضعیت با افزایش قیمت در کالاهای خانگی مواجه می‌شویم.
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با پرسون:

ضعف سیستم توزیع در بازار عامل گرانی‌های اخیر است

زمانی که کالا موجود است ولی گران است یا در عرضه کمبود وجود دارد نشان‌دهنده اشکال در سیستم توزیع در بازار می‌باشد که اگر مشکل این سیستم را برطرف کنند، مردم می‌توانند کالای شب عید خصوصاً میوه را به قیمت متعارف و مناسبی دریافت کنند.
برخی از کسب و کارها از گذشته به شکل سیار فعالیت داشتند؛ اما به دلیل توسعه خدمات رسانی این کسب و کارهای سیار رو به فراموشی و به نوعی تعطیلی قرار گرفته اند، تا اینکه این روزها به دلیل شرایط کرونایی کسب وکار های سیار جان دوباره گرفته اند.
گزارش پرسون از فشار اقتصادی و افزایش اقلام در سبد خانوار؛

فراری شدن دخل وخرج از هم!

بالا رفتن قیمت اقلام و اجناس فشار زیادی بر خانواده های ایرانی وارد کرده است. این فشار ها در همه سطوح، سبد انتخاب خانوارها را تا حد بسیاری کوچک کرده است تا حدی که بسیاری از اقلام نه اینکه کمتر وکوچکتر شده باشند، بلکه کاملا از سبد معیشتی حذف شده اند.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور:

گرانی ها را دولت به مردم تحمیل می کند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از بی‌توجهی دولت و فقدان نظارت‌ها در بازار میوه و مرغ در شب عید و در آستانه ماه رمضان انتقاد کرد و گفت: وقتی هیچگونه کمبودی وجود ندارد چرا گرانی‌ها به مردم تحمیل می‌شود؟
دبیر ستاد تنظیم بازار در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو، بیان کرد: برای مدیریت روز‌های پایانی سال از ستاد‌های تنظیم بازار استانی میزان نیاز میوه آن‌ها را استعلام می‌گیریم و آن را ذخیره می‌کنیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در آیین معارفه معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان، پیگیری بیانات و مطالبات اخیر رهبری در مراسم روز درختکاری درباره گرانی بازار را مأموریت و اولویت کاری معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی عنوان کرد و از معاون جدید این حوزه و بازرسی های امور «صمت» و «جهاد کشاورزی» خواست که این موضوع را با جدیت دنبال کند.