دورخیز قیمت سکه به کانال 34 میلیون تومانی!

امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲  قیمت سکه امامی یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به کانال جدید راه یافت. سکه امامی با بیشترین مقدار رشد قیمت در خانواده‌ سکه‌ها، در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

تصویر دورخیز قیمت سکه به کانال 34 میلیون تومانی!

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز نیز مانند در دو روز پایانی هفته گذشته قیمت طلا و سکه با روند افزایشی آغاز به کار کرد. آغاز به کار بازار فلز گرانبها در نخستین روز از دومین هفته اردیبهشت با کانال ۳۳ میلیون تومانی قیمت سکه مصادف شد. در لحظه نگارش این گزارش قیمت تمام قطعات سکه در روند صعودی باز شد. این روند افزایشی متعاقب سقف‌شکنی‌ قیمت دلار و ورود به محدوده ۵۴ هزار تومانی قیمت رخ داده است.

برگشت انس طلا از خط مقاومت

در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا همچنان نتوانسته محدوده مقاومتی ۲۰۰۰ هزار دلار را بشکند. طلای جهانی با قیمت ۱۹۹۰ دلاری معامله می‌شود.

روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ممنوعیت فروش سکه بدون ثبت در سامانه تجارت خبر داد. بذرافشان هرگونه فروش سکه را بدون ثبت در سامانه مذکور تخلف اعلام کرد.

این خبر برخی شایعات را در بازار فلز زرد داغ کرد که بازارساز قصد دارد بازار سکه را بیشتر کنترل کند و یا حتی احتمال تعطیلی بازار سکه نیز عنوان شد. هر چند ظهور این شایعه کنترلی موجب نشد معامله‌گران عقب‌نشینی کنند و با فشار خرید، قیمت سکه، بالای محدوده ۳۲ میلیون تومانی قرار گرفت.

تحلیلگران اقتصادی روند بازار دلار و به دنبال آن طلا در ماه‌های آینده را وابسته به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران در خردادماه می‌دانند.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به کانال جدید راه یافت. سکه امامی با بیشترین مقدار رشد قیمت در خانواده‌ سکه‌ها، در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

سکه بهار ۵۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه به کانال جدید ورود کرد و با قیمت ۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

در لحظه نگارش این گزارش نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۲۰۰ هزار تومان رشد قیمت دارند. نیم سکه با قیمت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه، با رقم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

سکه گرمی با رقم هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود و رشد قیمت ۱۰۰ هزار تومانی دارد.

امروز حباب سکه بهار و نیم‌سکه با کاهش قیمت همراه شد، سایر قطعات نیز افزایش حباب دارند. حباب سکه امامی بیش از ۴۵۰ هزار تومان گران شد و به کانال هشت میلیون تومانی ورود کرد.

صبح امروز همزمان با افزایش قیمت سکه، قیمت طلا نیز افزایشی شد. هر مثقال طلا با ۲۳۸ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان مبادله می‌شود و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۵۰ هزار تومان گران شد. این مقدار طلا با قیمت دو میلیون و ۷۰۹ هزار تومان معامله می‌شود.

482815