بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز گفت: ۴۶ سال است که در بازار فعالیت می‌کنم و تاکنون هیچ وقت بازار را به این بدی ندیده بودم؛ برای سال آینده نیز امیدوار به بهبود شرایط بازار نیستم و با این وضعیت با افزایش قیمت در کالاهای خانگی مواجه می‌شویم.
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با پرسون:

ضعف سیستم توزیع در بازار عامل گرانی‌های اخیر است

زمانی که کالا موجود است ولی گران است یا در عرضه کمبود وجود دارد نشان‌دهنده اشکال در سیستم توزیع در بازار می‌باشد که اگر مشکل این سیستم را برطرف کنند، مردم می‌توانند کالای شب عید خصوصاً میوه را به قیمت متعارف و مناسبی دریافت کنند.
برخی از کسب و کارها از گذشته به شکل سیار فعالیت داشتند؛ اما به دلیل توسعه خدمات رسانی این کسب و کارهای سیار رو به فراموشی و به نوعی تعطیلی قرار گرفته اند، تا اینکه این روزها به دلیل شرایط کرونایی کسب وکار های سیار جان دوباره گرفته اند.
گزارش پرسون از فشار اقتصادی و افزایش اقلام در سبد خانوار؛

فراری شدن دخل وخرج از هم!

بالا رفتن قیمت اقلام و اجناس فشار زیادی بر خانواده های ایرانی وارد کرده است. این فشار ها در همه سطوح، سبد انتخاب خانوارها را تا حد بسیاری کوچک کرده است تا حدی که بسیاری از اقلام نه اینکه کمتر وکوچکتر شده باشند، بلکه کاملا از سبد معیشتی حذف شده اند.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور:

گرانی ها را دولت به مردم تحمیل می کند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از بی‌توجهی دولت و فقدان نظارت‌ها در بازار میوه و مرغ در شب عید و در آستانه ماه رمضان انتقاد کرد و گفت: وقتی هیچگونه کمبودی وجود ندارد چرا گرانی‌ها به مردم تحمیل می‌شود؟
دبیر ستاد تنظیم بازار در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو، بیان کرد: برای مدیریت روز‌های پایانی سال از ستاد‌های تنظیم بازار استانی میزان نیاز میوه آن‌ها را استعلام می‌گیریم و آن را ذخیره می‌کنیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در آیین معارفه معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان، پیگیری بیانات و مطالبات اخیر رهبری در مراسم روز درختکاری درباره گرانی بازار را مأموریت و اولویت کاری معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی عنوان کرد و از معاون جدید این حوزه و بازرسی های امور «صمت» و «جهاد کشاورزی» خواست که این موضوع را با جدیت دنبال کند.
معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تعدیل قیمت ها و تنظیم بازار از تعدیل قیمت کالاهای پرمصرف در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان خبر داد.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام اینکه به مناسبت نوروز ۳ میدان تره بار جدید و ۳ ایستگاه آتش نشانی افتتاح خواهند شد، گفت: ۵۰۰ تن محصولات پروتئینی تنظیم بازار در میادین تره بار توزیع می شود.

بازار خودرو روزهای نسبتا آرامی را سپری می‌کند و همزمان با ثبات قیمت ارز قیمت خودرو نیز از ابتدای هفته تاکنون ثابت مانده است؛ در این بین اما متقاضیان خودرو به امید کاهش قیمت‌ها از این بازار کوچ کرده‌اند و تنها معدود مصرف‌کنندگان واقعی در این بازار حضور دارند.

گزارش پرسون از کمبود کالاهای اساسی در بازار؛

آب رفتگی روغن خوراکی در بازار/ گشتم نبود نگرد نیست!

متاسفانه این روزها بی مدیریتی مسئولان وزارت صمت مشکلات زیادی را در تامین کالاهای اساسی هموطنان به وجود آورده است، به طوری که روغن به عنوان مهم ترین مواد غذایی هموطنان مان در چند ماه اخیر با کمبود در بازار مواجه شده است.
یادداشت/طی چند روز اخیر واکنش ها به صحبت‌های رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر دخالت تعمدی دولت برای افزایش نرخ ارز، گسترده بوده است. هرچند در واقعیت چنین نیست و نرخ کنونی ارز در کشور ما محصول تورم بالا، سرمایه‌گذاری خارجی پایین و تأثیرات روانی اخبار و رویداد های سیاسی است.
ظاهراً تشکیل صف‌های طولانی برای خرید کالا تمامی ندارد. مردم برای خرید برخی از کالاهایی که مورد نیازشان است باید در صف بمانند و فرقی نمی‌کند که آن کالا لاستیک و باطری ماشین باشد یا مرغ، گوشت و روغن.
قائم وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: شبکه توزیع، اهمیت زیادی در تنظیم بازار دارد بنابراین شبکه منتخبی برای عرضه کالاهای شب عید طراحی کرده‌ایم.