بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای مدیریت بازار نباید مقطعی و کوتاه‌مدت باشد، گفت: آنچه امروز بیش از همه اهمیت دارد، حمایت همه‌جانبه از تقویت تولید و بهبود فضای کسب و کار است.
تا اطلاع ثانوی هر گونه انجماد و ذخیره سازی مرغ و فروش مرغ با عنوان مرغ سبز و بدون آنتی بیوتیک ممنوع شد.
قیمت مسکن در فاصله ابتدای فروردین۹۹ تا آغاز سال ۱۴۰۰، در سه دسته از مناطق تهران به شکل معنادار -متفاوت از هم- جهش کرد. تورم ملکی در ۲۲ منطقه پایتخت به‌گونه‌ای است که اگر «عامل بیرونی جهش» از کار بیفتد، یک دسته از مناطق، زودتر و احتمالا بیشتر از بقیه وارد فاز «ریزش قیمت» می‌شود. بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» درباره سطح حباب مسکن نشان می‌دهد درصورت بازگشت بازار ملک به «مدار طبیعی» - فاز پساحباب - انتظار می‌رود افت ۳۰ درصدی قیمت‌ها رخ دهد. سطح قیمت املاک تهران در پساحباب تصویر شده است.
‎چک بیشترین مشکلات حقوقی و بانکی در نظام اقتصادی کشورمان را دارد، به طوری که سالیانه حجم انبوهی از چک ها به دلیل نبود وجه در حساب برگشت می خورد و همچنین پرونده هایی در دستگاه قضایی در این رابطه و کلاه برداری چک به وجود می آید.
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد سهم دلار از ذخایر ارز جهانی در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی تا ۵۹ درصد پایین آمد در حالیکه سهم یورو تا ۲۱.۲ درصد و سهم یوان تا ۲.۳ درصد افزایش داشت.
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امروز (چهارشنبه، ۱۱ فروردین‌ماه)، سه میلیون و ۵۹۱ هزار و ۵۷۹ قطعه مرغ کشتار و ۶ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ گرم به بازار عرضه شد.

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی اندکی افزایش یافت اما تحت تاثیر دلار قویتر و رشد بازده اوراق خزانه آمریکا، نخستین کاهش هفتگی خود در سه هفته گذشته را رقم زد.
«پرسون» از مصرف گوشت قرمز می گوید؛

کم تر از استانداردها!

در حالی بخش اعظمی از هموطنان از مصرف گوشت قرمز جا مانده اند که حتی برای خرید گوشت مرغ هم دشواری های زیادی وجود دارد. دشواری هایی که تا به امروز حل نشده و همینطور بین مردم ومسئولان دومینوی گرانی و توزیع نامناسب را حرکت می دهد.
پرسون بررسی کرد؛

بازار خودرو در سالی که گذشت

بازار خودرو در سال 99 شاهد نوساناتی شد اما مسئله مهم پایدار نبودن کاهش قیمت‌ها بود و تنها چند روز از گذشت این کاهش‌، مجددا قیمت‌ها شیب افزایشی به خود گرفت.
اگر تاریخچه بازار طلا در کشور را بررسی کنیم، به سادگی در می یابیم که در چند دهه گذشته، افزایش قیمت طلا پای ثابت همیشگی بوده و سیر صعودی آن جز در مواردی خاص هرگز میل به بازگشت نداشته است. با این حال مردم همچنان به استفاده از زیوالاتی مانند گوشواره طلا ، انگشتر طلا … و خرید سکه علاقه‌مند هستند.
پرسون از کمبود حقوق مستمری بگیران برای تهیه مواد غذایی گزارش می دهد؛

خرید به سبک اعتباری برای بازنشستگان / ‎سبک و سیاق جدید حساب دفتری در فروشگاه های زنجیره ای

‎این روزها وضعیت معیشتی تمام گروه های جامعه با مشکل مواجه است، در این میان بازنشستگان به دلیل دریافت حقوق ثابت و مخارج بالایشان با مشکل بیشتری نسبت به دیگر گروه ها برخوردارند.
نگاه راهبردی سازمان بورس و اوراق بهادار به پیام نوروزی مقام معظم رهبری؛

سرمایه گذاری پیش نیاز اصلی تولید است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به ظرفیت های بازار سرمایه، گفت: سرمایه گذاری پیش نیاز اصلی تولید سرمایه گذاری است.
پلیس به ماجرای احتکار و گرانفروشی مرغ ورود کرده و اعلام کرد که از روز گذشته تا کنون هشت دلال عمده را نیز دستگیر کرده‌اند.