خلف وعده و نارضایتی مشتریان اینبار در مکث موتور/ داستان چیست؟

چرا شرکت مکث موتور که در وبگاه رسمی اش هدف خود را تبدیل شدن به سومین خودرو ساز کشور در سه سال آینده قرارداده و تنها مزیت خود در برابر رقبا را عمل به تعهدات تحویل مطابق زمانبندی عنوان می نمود این چنین بی تعهدی از خود نشان داده و به قرار داد عمل نمی کند؟
تصویر خلف وعده و نارضایتی مشتریان اینبار در مکث موتور/ داستان چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سرمایه اجتماعی با حرف ایجاد نمی شود با اقدام و عمل مسئولان بوجود می آید ظرفیت های حکمرانی در سایه ایجاد حس حضور مسئولان در جامعه و شناسایی درد ها و رنجهای مردم افزایش می یابد.

تعدادی از مشتریان مکث موتور وابسته ماموت خودرو با طرح اعتراضی از عدم تحویل به موقع خودرو ها و انباشت تعهدات مکث موتور برای تحویل خودرو همزمان با عرضه غیر رسمی خارج از نوبت تحت عنوان خریداران الحسابها که بعد از فروش قطعی صورت گرفته، جای خالی مسئولان وزارت صمت در نظارت و تنظیم بازار خودرو را به رخ مشتریان خودرو کشیده است.

یکی از خریداران با طرح این موضوع که وزارت صمت بایدکاری کند تا تعداد مالباختگان به 500 نفر نرسیده به موضوع رسیدگی کند و اگر خودروسازی قادر به ایفای تعهدات خود نیست اجازه انتشار آگهی و فروش پروانه مونتاژ را لغو نماید. اکنون داستان چیست؟

یکی از خریداران به نام آقای مختاری که طی قراردادی با مکث موتور یکدستگاه کلوت اتومات را با تحویل اول اسفند 1401 خریداری نموده و کل مبلغ قرارداد را نیز پرداخت نموده است، اظهار می دارد با وجود پیگیری ها در پایان سال گذشته و عدم دریافت پاسخ روشن از نمایندگی از وبگاه رسمی مکث موتور هم قادر به تماس یا برقراری ارتباط با این شرکت نشده است. پس از چندین بار تماس از ابتدای سال تاکنون در آخرین تماس در روز جاری نمایندگی به وی گفته است شرکت می گوید: مادامیکه از خسارت تاخیر قرارداد منصرف نشده و قرارداد را تجدید و تحویل موعد قرارداد را به سال 1402 تغییر ندهید خودروی شما در اولویت تحویل قرار نمیگیرد و با تاخیر تحویل داده خواهد شد.

با این وجود مشاهده می شود نمونه های زیادی از خودروی مذکور با رنگ های مختلف که بعدا خریداری نموده اند در بازار عرضه می شود.؟! حال باید پرسید موضوع چیست؟!

چرا شرکت مکث موتور که در وبگاه رسمی اش هدف خود را تبدیل شدن به سومین خودرو ساز کشور در سه سال آینده قرارداده و تنها مزیت خود در برابر رقبا را عمل به تعهدات تحویل مطابق زمانبندی عنوان می نمود این چنین بی تعهدی از خود نشان داده و به قرار داد عمل نمی کند؟ شاید او هم فکر کرده چون شهر شلوغ است و داروغه در خواب از گفته خود پشیمان شده و با عدم عرضه خودرو به متقاضیان دارای قرارداد، موجب افزایش قیمت آن در بازار شده تا با عرضه موازی تحت عنوان فروش به قیمت علی الحساب سود باد آورده ای را نصیب خود نماید و به بهانه های واهی از ایفای تعهد خود در برابر مشتریان بی حامی و بی دفاع سر باز می زند تا خریداران را مجاب به تمدید قرارداد با شرایطی به نفع شرکت نمایند.

از سویی چون نیروی انتظامی تحویل خودرو در سال جدید را با مدل سال قبل انجام نمی دهد و تهدید شرکت به تحویل خودرو در سال جدید با مدل سال قبل اثری در مشتریان نداشته شرکت راهی جز آزار مشتریان نیافته است. در هر صورت همه می دانند خسارت تاخیر 12 میلیون تومان ماهانه برای مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان وجه دریافتی توسط شرکت تامین مالی بسیار مقرون صرفه ای محسوب می شود.

بنابراین شرکت مکث موتور انگیزه ای برای تحویل خودرو ها طبق قرارداد های منعقده به مشتریان ندارد. در برابر این تخلف و سود جویی متاسفانه مکث موتور بخوبی می داند سازمان بازرسی کل کشور یا مراجع قضایی تا موضوع به شکایت تبدیل شود یا به بحران های اجتماعی وسیع تبدیل نشود اقدامی نمی نمایند و اگر مدعی العموم وارد نشود خریداران بصورت تک نفره هم حریف وکیل شرکت نشده و بازنده خواهند بود. این وزارت صمت است که انتظار می رود بر عملکرد خودرو سازها و اینبار بر دلالی و ایجاد بازار سیاه توسط سازندگان خودرو نظارت و چاره ای بیندیشد تا از اعتماد سوزی اجتماعی بر حضور تنظیم گر بازار بیش از این ادامه نیابد مگر اینکه مکث موتور از این فقره هم خیالش راحت باشد.

گفتنی است مدارک و مستندات مربوط به این خریدار به دفتر رسانه پرسون ارسال شده است و در صورت ضرورت در اختیار مسئولان مربوطه قرار خواهد گرفت.

482829

نظرات شما ( 8 نظر )

مهدی |
شنبه 20 خرداد 140208:46
خودورسازها همه به قیمت بهمن1401راضی شدن .مکث موتور 40درصد کشیده رو قیمت بهمن1401تیارا ،وزارت صمت وشورای رقابت ظاهرا هدفشون فقط سهم خودشون هست و ظلم به مردم اهمیتی نداره براشون
علی چمنی |
یکشنبه 10 اردیبهشت 140202:24
مایه ننگ و شرمندگیه یک شرکت خودرو ساز هستش که با مشتریاش چنین رفتار چیپ و سطح پایین انجام میده البته هموطنان با تحریم باید مشت محکمی تو دهن این خودرو ساز بدقول بزنن
سعادتی |
شنبه 9 اردیبهشت 140223:09
متاسفانه انحصار در بازار خودرو موجب سوء استفاده تولید کنندگان و مونتاژ گران داخل کشور شده و قرار دادهای مربوط نیز به تبع آن به صورت یکطرفه طراحی و به مشتریان تحمیل می گردد..جا دارد نظارت دستگاه های ذیربط در صنعت و حقوق شهروندی نسبت در این مقطع تشدید شود.
بابایی |
شنبه 9 اردیبهشت 140222:53
تخطی از موارد قراردادی و الزام مشتری به پذیرفتن شرایط جدید قطعا قانونی نیست. و ضمن آن، قطعا موجب خدشه دار شدن اعتبار شرکت خواهد بود. هرچند عظم جدی برای رسیدن به اهداف تعیین شده در شرکت دیده نمی شود
حبیب |
شنبه 9 اردیبهشت 140221:00
بی خود نیست می خواد سوم بشه با همین کار اول هم میشه
حمیدرضا |
شنبه 9 اردیبهشت 140220:32
متاسفانه چندین بار هم گزارش تحویل خودرو های رنگ شده به مشتریان بوده
حسن |
شنبه 9 اردیبهشت 140219:26
واقعأ جای تاسف دارد
محمدرضا |
شنبه 9 اردیبهشت 140218:45
برند ماموت که روزگاری به المان صادرات داشت حالا خودش قبل عمل به تعهدش ماشین رو میده به نمایندگی با سود باداورده بفروشن