راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

برگشت برخی معافیتهای تحریمی اثری بر بازار ملتحب مسکن نداشته و برخلاف بازارهای موازی خودرو و ارز که با ریزش مواجه شدند اما قیمت مسکن نزولی نشده است.
سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نرخ ساخت هر متر مربع واحد مسکونی را اعلام کرد که بر اساس آن احداث ساختمان های ۳ تا ۵ طبقه با قیمت متری ۷.۱ میلیون تومان محاسبه می شود.
با حضور وزیر راه و شهرسازی صوزت گرفت؛

افتتاح ۳۰ پروژه دریایی و بندری

با حضور وزیر راه و شهرسازی ۳۰ پروژه توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری و تجهیزاتی بندری و دریایی با اعتبار ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
سیاستگذار با عملیات «تنظیم وارونه بازار مسکن» در حال تنبیه تولیدکننده خانه و تشویق ملاک (منجمدکننده خانه) است. دوره‌ای که به نام «بحران بی‌سابقه تورم مسکن» در کشور نام‌گذاری شد -یعنی از سال ۹۷ تاکنون- سرمایه‌گذاران ساختمانی با پرداخت «مالیات بر ساخت و فروش» اعمال قانون شدند اما سرمایه‌گذاران ملکی با «معافیت مالیاتی» پشتیبانی شدند تا روی موج‌های جهش قیمت، آپارتمان‌های قابل استفاده در بازار را به املاک خالی از سکنه و بلااستفاده تبدیل کنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جلسه هماهنگی بین سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان اورژانس کشور برای ارتقا کیفیت خدمات اورژانس هوایی برگزار شد.
وضعیت بارش در هفته های اخیر در کشور نشان می‌دهد که از دوره پر بارش عبور کرده‌ایم، بطوری که تا روز ۲۹ بهمن ماه حداکثر بارش در کشور ۷۴ میلیمتر در حوضه آبریز دریای خزر به ثبت رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تسریع و تامین مالی اجرایی کردن پروژه ایجاد «دروازه اکو» (ECO GATE) بین کشورهای عضو اکو، به منظور بهره‌مندی کشورهای محصور در خشکی، تسهیلات و تخفیفات بندری پیشنهاد داده شد.
روند صعودی قیمت مسکن در ایران و به‌ویژه در پایتخت در حالی ادامه دارد که طبق اعلام بانک مرکزی، در دی‌ماه امسال متوسط قیمت یک مترمربع مسکن در شهر تهران، ۳۲ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱/۱ و ۲۰/۳ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که در آذرماه امسال قیمت متوسط هر مترمربع خانه‌ معامله‌شده در تهران ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بود.
استاندار قزوین به معاون عمرانی دستور داد برنامه‌ریزی برای حل مشکل تعاونی‌های مسکن استان، کارویژه خدمتی معاونت عمرانی و دستگاه‌های مرتبط برای دهه فجر امسال باشد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور طی امروز (12 بهمن‌ماه) از شدت بارش در پنج استان خبر داد.

شناسه یکتای ملک یا شناسه یکتای سند مالکیت یا کد یکتای ملک در واقع عددی 18 رقمی می باشد که در سمت راست در بالای سند مالکیت درج شده است
خانه‌های کوچک این روزها به بلای جان خانواده‌ها و روابط بین آن‌ها تبدیل شده است. برای مثال این روزها در کلانشهر‌ها گاها دیده می‌شود خانواده‌های چند نفری در خانه‌هایی با متراژ بسیار پایین مانند 30 یا 40 متر زندگی می‌کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۲۰ دی تا ۲۰ بهمن ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن برای آقایان مجرد در گروه‌های سنی ۲۳ تا ۴۴ سال فراهم شده و از ابتدای سال آینده تحویل اولین واحدهای مسکن ملی به متقاضیان آغاز می‌شود.
رئیس پلیس راه استان مازندران، از انسداد محور هراز به دلیل اجرای عملیات راهسازی و بازگشایی تونل نشل به‌صورت مقطعی خبر داد.