بذرپاش:

کاهش قیمت تمام شده مسکن دستور رئیس جمهور است

مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر اظهار کرد: افتتاح 10 هزار واحد مسکونی اقدام بسیار بزرگی چه به لحاظ منابع مالی و چه زحمات مربوطه است.
تصویر کاهش قیمت تمام شده مسکن دستور رئیس جمهور است

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کاهش قیمت سیمان و فولاد مصر هستیم و شوخی نداریم ،گفت: تاکنون ۵۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده است.

وی افزود: از روز اولی که به وزارت راه و شهرسازی آمدم یکی از اولویت های وزارتخانه اتمام واحد‌های مسکن مهر نیمه تمام بوده است.

وی با قدردانی از دست اندرکاران پروژه ها برای اتمام آنها، تصریح کرد: ابتدای دولت ما بودیم و 240 هزار مسکن مهر نیمه تمام بدون منابع مالی و بدون آورده متقاضیان. واحد‌هایی که برخی از متقاضیان 12 سال منتظر و ناراحت بودند.

وی یادآور شد: با مبالغ پرداخت شده متقاضیان امروز 4 متر هم نمی‌توان ساخت. بنابراین یکی از اقدامات تجهیز منابع مالی برای تکمیل و تحویل واحدها به متقاضیان بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود 19 هزار واحد مسکن مهر پردیس باقیمانده که تا پایان سال 12 هزار واحد به اتمام می رسد، اظهار کرد: در سایر شهرها هم مشکلاتی داریم که تیمی در حال شناسایی و حل مسائل موجود هستند.

وی همچنین با بیان امروز ساخت حدود یک میلیون 760 هزار واحد نهضت ملی مسکن درحال اجراست، گفت: حدود 50 هزار هکتار زمین برای پروژه های این طرح تامین شده است.

بذرپاش با اشاره به واگذاری 32 هزار قطعه زمین به متقاضیان در قالب قانون جوانی جمعیت، تاکید کرد: اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم باعث شده تا رشد منفی 9 درصدی مسکن در بهار 1401 به رشد مثبت 4.6 درصدی بر اساس آمار مرکز آمار ایران رسیده ایم.

وی بیان کرد: مهار تورم از مسیر تولید مسکن عبور می کند و توقع داریم نظام بانکی از این جریان حمایت کند. اگر به دنبال رشد اقتصادی و کمک به خانه دار کردن مردم هستیم باید از برنامه های دولت در بخش مسکن حمایت شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه اندازی نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن در کشور دستور رییس جمهوری است، اظهار کرد: قیمت فولاد و سیمان باید کاهش یابد؛ هر مسیری که قیمت مصالح را افزایش دهد مضموم است و این مسیر باید اصلاح شود.

بذرپاش تاکید کرد: در کاهش قیمت فولاد و سیمان مصر هستیم و شوخی نداریم.باید فاکتورهای موثر در ساخت و ساز را کاهش دهیم و دستور ریاست جمهوری برای اجرای نهضت ملی مسکن اجرا می شود. البته در این برخی حرف هایی زده اند که شوخی است.

منبع: ایسنا

521640