پرداخت عوارض آزادراهی خودرو بدون نیاز به توقف!

با پیشرفت تکنولوژی، همه چیز روزبه‌روز برای مالکان خودروها بهتر و آسان‌تر شده است. یعنی شما به راحتی می‌توانید در منزل بدون حضور در جایی با گوشی همراه بیمه خودرو خود را تمدید کنید یا حتی عوارض آزادراهی را بدون درگیری و ماندن در صفحه‌های طولانی با نصب یک اپلیکیشن پرداخت نمایید.
تصویر پرداخت عوارض آزادراهی خودرو بدون نیاز به توقف!

به گزارش سایت خبری پرسون، بسیاری از افراد تنها هزینه‌های خودرو را به خرید لوازم جانبی، تعویض قطعات معیوب خودرو یا خرید و تمدید بیمه می‌بینند. اما در حقیقت این‌گونه نیست؛ مالک خودرو هزینه‌های دیگری جهت تردد، رد کردن چراغ راهنمایی رانندگی، عبور از آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها را نیز باید متقبل شود. به عنوان مثال احتمالا همه ما هنگام سفر از شهری به شهر دیگر، در شرایط ترافیک ساعت‌ها صف‌های طولانی پرداخت عوارض آزادراهی خودرو را مشاهده و تحمل کردیم.

با پیشرفت تکنولوژی، همه چیز روزبه‌روز برای مالکان خودروها بهتر و آسان‌تر شده است. یعنی شما به راحتی می‌توانید در منزل بدون حضور در جایی با گوشی همراه بیمه خودرو خود را تمدید کنید یا حتی عوارض آزادراهی را بدون درگیری و ماندن در صفحه‌های طولانی با نصب یک اپلیکیشن پرداخت نمایید.

در چه مسیرهایی امکان پرداخت آنلاین عوارض آزادراه‌ها وجود دارد؟

حدودا 4 یا 5 سال پیش، کیوسک‌های پرداخت عوارض آزادراهی را از جاده‌ها برداشتند و همه چیز را با یک دوربین تحت کنترل قرار دادند. این روش بسیار مفید و پر مزیت بود؛ چرا که زمان رانندگان صرف ترافیک طولانی پرداخت عوارض نمی‌شد. امروزه در اکثر آزادراه این سیستم پیاده‌سازی شده و افراد بدون توقف، پس از سفر می‌توانند عوارض‌شان را به شهرداری پرداخت نمایند. برخی از آزادراه‌هایی که از همان سالهای اولیه از این روش بهره گرفتند عبارت‌اند از: آزادراه تهران-ساوه، آزادراه تهران-قم، آزادراه کرج-قزوین، آزادراه زنجان-قزوین.

اما مسیرهای جدید نیز اضافه شده که شامل آزادراه‌های قزوین – رشت و زنجان – تبریز است.

مزایای پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی نسبت به روش‌های سنتی

یکی از مزیت‌های بزرگ روش پرداخت آنلاین عوارض بزرگراهی، راحتی رانندگان و سرنشینان خودرو است. با بهره از این روش دیگر نیازی به توقف‌های طولانی، ممتد و کوتاه نیست. پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی مزایای بسیار زیاد دیگری برای رانندگان دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است.

  • امکان دریافت و مشاهده تمامی جزئیات مربوط به عوارض(در چه تاریخی و در چه بزرگراهی عوارض برایتان ثبت گردیده است.)
  • امنیت و آرامش بیشتر حین رانندگی در آزادراه‌ها و همچنین سفر
  • جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و در صف ایستادن‌های پشت سرهم(در شرایط پرتردد، گاها رانندگان مجبور هستند برای چندین ساعت زمانشان را صرف ایستادن در صف‌های طولانی پرداخت عوارض کنند.)
  • امکان دریافت رسید به صورت PDF و بهره از آن در صورت لزوم و نیاز

مراحل اصلی پرداخت اینترنتی عوارض آزادراه

رونمایی از طرح پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی در راستای برنامه و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی جهت توسعه هر چه بیشتر حوزه حمل و نقل اتفاق افتاد. در حقیقت این طرح برنامه‌ریزی و اجرا شد تا مالکین خودرو حین سفر و تردد در بزرگراه‌ها با چالش‌های کمتری روبه‌رو شوند. در حقیقت هدف از طراحی این طرح، فرآهم کردن آسودگی خیال رانندگان بود.

به طور کلی جهت پرداخت آنلاین عوارض رانندگان یا مالکین خودرو باید سه مرحله زیر را به درستی پشت سر بگذارند که عبارت‌اند از:

  1. ابتدا در گام اول باید شماره تماس در سیستم مورد نظر ثبت شود.
  2. در گام دوم، ثبت پلاک خودرو الزامی است.
  3. در گام سوم، فرد می‌تواند عوارض خود را پرداخت نماید.

بهترین روش‌های پرداخت عوارض آزادراه بدون توقف

آیا تنها به صورت الکترونیکی و آنلاین می‌توان عوارض آزادراه‌ها را بدون دغدغه و توقف پرداخت نمود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، به غیر از روش‌های الکترونیکی، روش‌های دیگری جهت پرداخت عوارض وجود دارد که شما در صورت داشتن چندین موقعیت می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

در صورت وجود چنین شرایطی از سایر روش‌های پرداخت عوارض می‌توانید استفاده کنید:

  • استفاده از کارت بانکی و اتصال به درگاه‌های بانکی
  • برداشت مستقیم و آنلاین از حساب بانکی به صورت اتوماتیک در صورت گذر از آزادراه (در صورت وجود اعتبار کیف پول الکترونیکی)
  • بهره از روش‌های سازمانی و کسب‌وکارها؛ در صورت امکان می‌توانید از طریق محل کار اقدام به پرداخت عوارض کنید.
  • بهره از خودپردازهای برخی بانک‌ها مانند شهر، سامان و ملت و دریافت شناسه قبض و پرداخت از سامانه‌های آنلاین

از چه اپلیکیشنی برای پرداخت آنلاین عوارض استفاده کنیم؟

همان طور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، امروزه با رشد تکنولوژی، اپلیکیشن‌های بسیار زیادی جهت پرداخت الکترونیکی عوارض آزادهی ساخته و در اختیار کاربران قرار داده شده است. اما آیا همه آن‌ها بهترین هستند؟ آیا می‌توان به تمامی این برنامه‌ها اعتما داشت؟ در پاسخ به این سوال باید خیر.

معرفی برنامه مناسب پرداخت عوارضی

برنامه تاپ، یکی از برنامه‌های پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی بوده که به عنوان بهترین روش پرداخت غیرحضوری و آنی عوارض از سوی کاربران شناخته شده است. این برنامه امکان فعالسازی اتوپی و پرداخت از کیف پول را برای مالکین خودرو راه‌اندازی نموده که افراد با شارژ کیف پولشان می‌توانند به صورت آنی با عبور از آزادراه، عوارض را اتوماتیک پرداخت نمایند. این برنامه دارای 73 خدمت کاربردی دیگر نیز است که کاربران از آن‌ها نیز می‌توانند استفاده کنند.

سخن پایانی

پرداخت عوارض آزادراهی یک وظیفه برای مالکین خودرو است. در صورت عدم پرداخت یا دیر واریز کردن هر یک از این عوارض، این افراد جریمه خواهند شد. در صورتی اهمیت ندادن به عوارض‌های جاده‌ای، پس از دریافت خلافی خودرو باید هزینه بسیار زیادی را جهت جبران این جریمه‌ها به دولت و شهرسازی پرداخت نمایند.

از این‌رو با نصب یک اپلیکیشن مناسب و کاربردی مشکلات و چالش‌های پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی را برای خودتان حل کنید. تاپ چنین مشکلات روش‌های سنتی را حل کرده و با نصب آن می‌توانید در هر نقطه و زمانی که می‌خواهید، عوارض آزادراهی را قبل از اینکه دیر شود، پرداخت کنید.

521420