راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

مهدی کرباسیان اظهار کرد: آمارها و داده‌های موجود در سطوح مختلف اقتصادی تا حدودی مسیر و چشم‌انداز بازار مسکن در سال آینده را مشخص می‌کند. بخش دیگر به عملکرد و برنامه‌های دولت در سال ۱۴۰۳ و همچنین حرکت بازارهای موازی مربوط می‌شود.
شرکت‌های هواپیمایی متخلفی که در ایام جشن نوروز نیز تخلفات قیمتی خود را کنند، قطعاً دفتر مرکزی آنها پلمپ خواهد شد؛ این آخرین هشدار تعزیرات به ایرلاین‌هایی است که اصرار دارند با نادیده گرفتن مصوبات ستاد تنظیم بازار، بلیت را بالاتر از قیمت مصوب بفروشند.
علی خطیبی با اشاره به افزایش وام خرید مسکن اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در سال جاری گفت: اخیراً به درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مصوب شورای پول و اعتبار، وام خرید مسکن اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از مبلغ یک میلیارد تومان به مبلغ دو میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.
طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی ۵۲۳۰ واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس افتتاح شد. شرکت عمران برای افتتاح حدود ۷۰۰۰ واحد برنامه ریزی کرده بود که ۱۷۷۰ واحد به دلیل نداشتن انشعاب گاز از برنامه افتتاح خارج شد.
مدیرکل فرودگاه های استان کرمان افزود: وقفه پرواز ۱۰۶۶ ساعت ۱۹:۴۰ شرکت هواپیمایی ماهان، ضربه به لبه بال سمت چپ هواپیما در ابتدای حرکت بود.
وزیر راه گفت: فردا ۵۲۳۰ مسکن مهر باقیمانده در شهر جدید پردیس افتتاح می‌شود؛ این مسیر ادامه دارد و در شهرهای دیگر هم افتتاح خواهیم داشت و امیدواریم تا پایان دولت مسکن مهر باقیمانده را تعیین تکلیف کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ عوارضی قطعه دوم آزادراه تهران _ شمال هنوز توسط وزیر راه و شهرسازی هنوز تایید نشده و برای آزاد راه منجیل‌ _‌ رودبار هم نرخ پیشنهادی ارائه شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با حمایت دولت و اجرای پروژه‌های متعدد احداث پل، عبور و مرور با گرگر در برخی روستاهای این استان برای همیشه جمع می‌شود.
آیین امضای قرارداد تامین 13 هزار تن ریل جهت پروژه اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه‌آهن سراسری با حضور مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و دکتر محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه اصفهان سه‌شنبه 22 اسفندماه در دفتر معاونت فروش ذوب‌آهن برگزار شد.
گزارش های بازار مسکن حاکی از این است که شعب پرداخت‌کننده وام ودیعه مسکن به بهانه قرار گرفتن در ایام پایانی سال، اعطای وام را متوقف کرده‌اند؛ ضمن اینکه شرایط ضامن برای این نوع وام هم بسیار دشوار است.