راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، قیمت بلیت ایرلاین‌های ایرانی در مسیر عراق از قیمت بلیت ایرلاین‌های عراقی هم بیشتر شده است و از آنجایی که تقریبا همه پروازها به چارترکنندگان واگذار شده، عملا دولت و سازمان هواپیمایی کشوری قدرتی برای کنترل بازار ندارند.
نماینده مجلس با تأکید بر اجرای قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی با هدف ساماندهی بازار مسکن توسط دولت آینده، اظهار داشت: دولت آینده باید قانون مالیات بر خانه‌های خالی و شناسایی و عرضه آن‌ها در سامانه املاک را با قاطعیت دنبال کند و این قانون باید ثابت و دائمی باشد.
براساس آخرین آمارهای رسمی که از سوی بانک مرکزی منتشر شده متوسط قیمت مسکن در پایتخت به حدود متری 86 میلیون تومان در خرداد ماه رسیده است؛ رقمی که در دو ماه گذشته، بیش از 4 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
رییس اتاق تعاون خبر داد: با توجه به اینکه کشور ما در حوزه مسکن، کارگاه بزرگ ساختمانی است، قطعا صنعت آسانسور بیشتر مورد توجه است و امیدواریم که کشور بتواند تمام نیازهای خود در حوزه آسانسور را بطور کامل تولید کند.
بررسی آمارهای منتشره بانک مرکزی در حوزه مسکن حاکی است، تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن در ابتدای دولت سیزدهم ۵۷ درصد بود که در خاتمه کار این دولت به ۹.۷ درصد کاهش یافت و تک رقمی شد.

قیمت خانه‌های تهران اردیبهشت و خرداد امسال به ترتیب متری سه میلیون و ۱۲۰ و یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان بالا رفت و از مرز متری ۸۵ میلیون رد شد
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن خبر داد؛

سقف اجاره‌بها در استان تهران 25 الی 30 درصد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها حدود یک ماه گذشته به تصویب رسید که بر اساس ماده ۷ این قانون، دولت مکلف شده تا در استان‌هایی که تورم بالای ۳۰ درصد است، نرخ رشد اجاره بها را تعیین کند. نرخ اجاره بها بعد از جلسه امروز شورای عالی مسکن تعیین خواهد شد که رقمی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد در استان تهران است.
مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام‌کرد:‌ محور فیروزکوه تا اطلاع بعدی مسدود و ترافیک سنگین در محورهای هراز و چالوس در جریان است.
در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن انجام شد؛

افتتاح ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن

در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط زمین واگذار شد.
بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که انتخابات وضعیت بحرانی خرید و فروش خانه را به دنبال داشته و سبب شده بازار معاملات مسکن به خواب فرو رود. معامله‌گران در این بازار دست نگه‌ داشته‌اند تا در شرایطی ثابت‌تر و با اطمینان بیشتر وارد بازار شوند.