راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

فرودگاه امام علی(ع) جزیره تنب بزرگ در جنوب کشور با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و سایر مسوولان به بهره‌برداری رسید.
اظهارات وزیر راه و شهرسازی در رابطه با عرضه زمین به خانوارهای دارای فرزند چهارم، در راستای عمل به قانون حمایت از خانواده و فرزندآوری بوده و حداکثر مساحت این زمین‌ها ۲۰۰ متر است.
رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: نخستین اجلاس مشترک سرمایه‌گذاری ایران و عراق با حضور وزرای دو طرف و یک هزار ‌سرمایه‌گذار‌ عراقی و ایرانی ‌برگزار خواهد شد.
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تعیین حسابدار ویژه جهت بررسی عملکرد گذشته مالی این شرکت در راستای رعایت عدالت و انصاف در جهت حفظ حق‌الناس و منافع ملی کشور تاکید کرد.
تمام واحدهای مسکونی کشورمان، حدود 28میلیون واحد است. این 28میلیون واحد مسکونی به‌رغم همه محدودیت‌ها، شامل فضاهای آموزشی، بهداشتی، امنیتی و انتظامی، ورزشی و... هستند.
در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران همزمان با جشن ۲۲ بهمن، شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در قالب کاروانی منظم متشکل از ۳۰۰ دستگاه کامیون های سنگین و سبک مزین به پرچم جمهوری اسلامی ایران و پلاکاردهای حاوی پیام های دهه مبارک فجر از ترمینال مرکزی شرکت فارس واقع در اسلامشهر به مسیر اصلی راهپیمایی ۲۲ بهمن و میدان آزادی را پیموده و به جمع کثیر ملت همیشه در صحنه و خیل عظیم راهپیمایان پیوستند.
سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و وزش باد شدید در ۲۶ استان خبر و نسبت به وقوع آب‌گرفتگی معابر، کولاک برف،‌ ریزش بهمن و انسداد راه‌های روستایی هشدار داد.
شهر تهران در دو دهه اخیر به یک باره توسعه پیدا کرد و شهرهای حاشیه ای گوناگون در تهران به وجود آمد، که بخشی از این شهرهای حاشیه در اطراف جاده تهران_ ساوه قرار دارند که تردد روزانه ساکنان این شهر به تهران با پرداخت هزینه عوارض صورت می گیرد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا (۲۱ بهمن‌ماه) و کاهش دما تا ۹ درجه سانتیگراد خبر داد.
سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری پروتکل‌ها و شرایط جدید برای سفرهای هوایی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است را تشریح کرد.