کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران ضمن تکذیب‌های پسته برای هر کیلو ۵۰۰ هزار تومان، گفت: قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط درجه یک شب یلدا بین ۱۸۰ تا ۲۷۵ هزار تومان تعیین شده است و مردم گران‌تر نخرند.

یک مقام مسئول در شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: 95 درصد مطالبات سویاکاران تسویه شد.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: اتحادیه بر روند عرضه میوه نظارت می‌کند تا میوه با سود مناسب به دست مصرف کننده برسد و نقشی در تامین و تولید ندارد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور بیان کرد: واحدهای مرغداری نهاده‌های مورد نیازشان را با تاخیر 40 روزه خریداری می‌کنند که این تاخیر در ارسال نهاده‌ها اصلا اتفاق خوبی نیست.
واکنش یک نماینده مجلس به پیشنهاد واردات پشم از مغولستان:

بر اساس نیازهای داخلی تهاتر انجام می‌شود

این روزها خبر تهاتر کالاهای ایرانی با سایر کالا‌های کشورهای دیگر حاشیه ساز شد. زمان زیادی از خبر تهاتر کالا با کالا میان ایران و پاکستان نگذشته است که در آن صحبت از تهاتر برنج پاکستانی با منابع نفت و گاز کشورمان بود، اکنون خبر جنجالی دیگری در همین رابطه منتشر شده و آن مربوط به واردات پشم از مغولستان است.
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ما باید با کشورهای همسایه مراوده تجاری و کشاورزی داشته باشیم و امیدوارم این نشست افزایش تراز تجاری را در بخش کشاورزی به همراه داشته باشد و به سمت امنیت غذایی و اقتدار غذایی در جنوب غرب آسیا حرکت کنیم.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طرح نظارتی یلدا از ۲۰ آذرماه تا یکم دی ماه سال جاری با همکاری دستگاه‌های نظارتی اجرا می‌شود.
با نزدیک شدن به یلدا قیمت میوه‌ها در بازارا روند افزایشی در پیش گرفته به طوری که قیمت هر کیلوگرم انار به کیلویی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است.
دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور از تاخیر۲۰ روزه سامانه بازارگاه در شارژ ذرت خبر داد و افزود: مرغ‌داران راهی بازار آزاد شده‌اند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۲ هزار و ۵۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب است.