به اندازه کافی مرغ در بازار موجود است

مدیر بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کمبود مرغ نداریم گفت: شنبه هفته جاری نیز ۱۶۹ تن مرغ در استان کشتار شد که ۴۵ تن آن وارد همدان شده است گفت: امروز نیز تقریبا ۱۸۰ تن کشتار داشتیم که سهم همدان بیش از ۵۰ تن بود.
تصویر به اندازه کافی مرغ در بازار موجود است

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود سعیدی در همدان با بیان اینکه هفته گذشته دو روز شاهد کمبود مرغ در بازار همدان بودیم اما از پنج‌شنبه توزیع در سطح شهر به خوبی انجام شده است اظهار کرد: پنج‌شنبه هفته گذشته کشتار مرغ در استان ۱۷۸ تن بوده که نزدیک به ۴۰ تن وارد همدان شده است.

وی با بیان اینکه شنبه هفته جاری نیز ۱۶۹ تن مرغ در استان کشتار شد که ۴۵ تن آن وارد همدان شده است گفت: امروز نیز تقریبا ۱۸۰ تن کشتار داشتیم که سهم همدان بیش از ۵۰ تن بود.

مدیر بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها نیز مرغ به خوبی توزیع شده و به اندازه کافی در بازار موجود است گفت: با توجه به اینکه قیمت مرغ زنده در کشور بالا رفته در قیمت مرغ گرم در بازار تأثیر گذاشته است.

وی ضمن بیان این مطلب که هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین مرغ گرم در استان نداریم از مردم خواست به اندازه نیاز خرید داشته باشند تا شاهد بروز مشکل نباشیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: همدان جزو استان‌های دارای رتبه در جوجه‌ریزی است اما وقتی استان‌های همجوار دچار بحران می‌شوند، بازار همدان هم در مقاطعی تحت تأثیر قرار می‌گیرد که البته این نکته به معنای آن نیست که در سایر روزها هم مشکل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ گرم در حال حاضر ۸۵ هزار تومان است و بالاتر از آن نباید به فروش برسد گفت: موارد فروش بیش از این قیمت به سامانه ۱۲۴ اطلاع داده شود تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

مدیر بازرسی جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه توزیع مرغ شمال نیز در حال انجام است و افراد با توجه به ذائقه خود می‌توانند نسبت به تهیه مرغ اقدام کنند افزود: روز گذشته ۱۸۰ تن کشتار داشتیم در حالی که مصرف استان بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن است که با توجه به کشتار مازاد بر مصرف مجوز صادرات به خارج از استان داده شده است.

منبع: فارس

561010