کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: عرضه لبنیات تنظیم بازاری به صورت اینترنتی از تهران آغاز شده و از هفته آینده نیز در کلانشهرهای بزرگ توزیع صورت می‌گیرد.
مروری بر مهم‌ترین اخبار کشاورزی هفته؛

صادرات سه فرآورده لبنی آزاد شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمامی افرادی که شیرخام را با نرخ مصوب خریداری می‌کنند با تایید وزارت جهاد و با پرداخت مابه التفاوت می‌توانند نسبت به صادرات شیرخشک، کره و روغن حیوانی اقدام کنند.
به گفته معاون بازرسی و نظارت بر اتاق اصناف ایران، قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۳۱ هزار تومان، هر کیلو مرغ منجمد ۲۰ هزار تومان و هر شانه (۳۰ تایی) تخم مرغ ۴۳ هزار تومان است.
رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران گفت: بخش اصلی محصولات کشاورزی و باغی متأسفانه با عدم نظارت توزیع می‌شود. در حالی که در دنیا تمامی محصولات کشاورزی تولیدی دارای کد محصول بوده و اگر مشکلی در سطح نمونه‌گیری ها مشاهده شود، آن محصول با توجه به بوته و مزرعه‌ای که در آن کشت شده، مورد کنترل قرار گرفته و از توزیع محصولات آن مزرعه جلوگیری می‌شود.
مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ با برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی ۲.۵ برابر می‌شود، گفت: مرغداران در این شرایط خواهان‌ ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات‌ کم بهره برای تامین سرمایه درگردش و آزادی صادرات شدند.
چندی پیش ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن نشان می‌داد گوشت چرخکرده بسته‌بندی شده یکی از شرکت‌ها بعد از شسته شدن زیر آب به رنگ سفید و بافت پنبه‌ای درآمده است. موضوعی که نگرانی این شهروند را در پی داشت که آیا چیز دیگری غیر از گوشت در این بسته‌ها عرضه می‌شود. پرسشی که دبیر انجمن صنعت بسته بندی گوشت کشور به آن پاسخ داد.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی در صورت حذف ارز 4200 تومانی گفت: به رئیس‌جمهور نامه نوشتیم که دستور دهد 72 هزار میلیارد تومان برای تقویت تولید دراختیار این بخش قرار گیرد.

یک نماینده مجلس گفت:علی رغم دو برابر شدن میزان صادرات در حوزه زعفران، میزان ارز وارد شده به کشور ۷۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران ضمن بررسی چرایی برگشت خوردن فلفل‌های ایرانی از روسیه، هشدار داد که این اتفاق برای سایر محصولات ایران نیز رخ خواهد داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های بخش تحقیقات در ایجاد امنیت غذایی پایدار در کشور، گفت: با کارهای تحقیقاتی عملکرد گندم دیم دو برابر شده است و تحقیقات رفع مشکل شوری و فرسایش خاک انجام می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از پیش بینی و ذخیره میوه‌های شب یلدا خبر داد و گفت: مشکلی در این زمینه نداریم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها دستورهای قضایی لازم پیرامون تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز صادر شد و طی آن 668 هزار متر مربع از اراضی زراعی و کشاورزی که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده و درآن ساخت و ساز صورت گرفته بود به حالت سابق اعاده گردید. و کلیه مستحدثات قلع و قمع گردید.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزرای کشاورزی و اقتصاد خواستار استمهال وام کشاورزان و دامداران و بخشودگی جریمه‌ها شد.

طی نامه ای به وزرای کشاورزی و اقتصاد؛

مقتدایی خواستار استمهال وام کشاورزان و دامداران شد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزرای کشاورزی و اقتصاد خواستار استمهال وام کشاورزان و دامداران و بخشودگی جریمه ها شد.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: فدراسیون روسیه در نامه‌ای به رئیس گمرک داغستان تأکید کرده است واردات فلفل از ایران به دلیل آنچه نقض مکرر استانداردهای بهداشتی عنوان شده است، انجام نشود.