کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: امروز معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که نهاده‌های دامی در دی ماه نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: بدون شک بعضی محصولات کشاورزی مصرفی مردم استاندارد کافی نداشته و سالم نیست و این ماجرای برگشت خوردن محصولات کشاورزی ایران در آینده نزدیک باز هم تکرار خواهد شد.

در روزهـــای گذشته، موضوع برگشت‌خورد محصــولات غذایی صادراتی، باعث بروز حواشی بسیــاری شده و مردم در شبکه‌های اجتماعی نسبــت به خطر آفرین بودن، توزیع این محصولات که از کشورهای دیگر به دلیل غیر استانــدارد بودن میزان استفاده از سموم کشــاورزی و آفت‌کش‌ها باز‌پس فرستاده شده‌اند، ابراز نگرانی می‌کنند.
قیمت مرغ در بازار که به دنبال افزایش عرضه طی هفته‌های اخیر روند نزولی در پیش گرفته و به زیر نرخ مصوب رسیده بود مجدداً روند صعودی یافته است.
عضو هیأت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید رویکرد جامعه محور را برای تولید و انتقال دانش فنی اتخاذ کند، استفاده از شاخص ­های اقتصادی، نظیر اثربخشی یافته در بهبود معیشت کشاورزان در رویکرد جامعه محور باید توجه شود.

عضو هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت:‌ ایران بعد از مصر دومین کشور تولید کننده خرما در جهان است اما رتبه چهارم صادرات را دارد، نخلداری قراردادی راهکار گسترش بازار خارجی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ اهواز گفت: مرغ از نظر موجودی، وفور کافی در بازار دارد و ویترین مغازه‌ها پر از مرغ باقی می‌ماند و از نظر قیمتی نیز نسبت به گذشته، متعادل‌تر شده است.
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار از کاهش خرید آجیل در شب یلدا امسال خبر داد و افزود: خرید آجیل شب یلدا نسبت به سال گذشته یک چهارم کاهش پیدا کرده است و این مسئله به قدرت خرید مردم باز می‌گردد.
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: از دو ماه دیگر، تمامی واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ، برای تحویل حواله مرغ منجمد از شرکت پشتیبانی امور دام نیازمند کد یکتا هستند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی اعلام کرد: قیمت هر کیلو قزل آلا در عمده فروشی ۷۰ هزار تومان است که با احتساب سود منطقی باید به دست مصرف کننده برسد.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به گرانی آجیل در آستانه شب یلدا گفت: گرانی آجیل، ناشی از تقاضاهای شب یلدا نیست، گرانی آجیل شب یلدا مربوط به دو عامل حضور بازرگانان خارجی و خشکسالی است که از چند ماه گذشته وجود داشته است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن سیاست اصلاح نظم پرداخت یارانه از سال ۱۴۰۱ نهاده‌های دامی با ارز نیمایی وارد کشور خواهد شد.