کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

در حالی امسال کشور نیاز به واردات حدود ۶ میلیون تن گندم دارد که قیمت‌های جهانی محصولات کشاورزی از جمله گندم افزایش چشم‌گیری داشته و رکوردهای جدیدی به ثبت رسیده است.
رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: وقتی که این نخل‌ها وارد گمرک قطر شده، به معنای آن است که از مبادی رسمی رفته و قاچاقی در کار نبوده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران از ورود یونجه های روسی به بندر آستارا خبر داد و گفت: بازار نهاده های دامی هنوز به تعادل نرسیده است.

گشت و گذاری در بازار میوه و مراکز عرضه این محصولات، نشان از ادامه گرانی و کوتاه شدن دست مردم از خرید آنها دارد.

بررسی عملکردها و نحوه مدیریت و سیاستگذاری در بخش‌های مختلف مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست کشور نشان می‌دهد، آنچه امروز به عنوان تنش‌ها، چالش‌ها و بحران‌های گوناگون محیط زیستی عنوان می‌شود، دور از انتظار نبوده و دستاورد نظام تصمیم‌گیری غیرکارشناسانه، کوته‌نگرانه و سطحی است.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: مسأله تولید و مصرف و صادرات محصولات صیفی باید برنامه ریزی شده باشد تا دچار مشکلاتی در داخل نشویم.
مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: اگر خوراک موردنیاز مرغداران تأمین شود، از اواسط آذر ماه عرضه مرغ افزایش می‌یابد.
مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: ایجاد امنیت غذایی برای وزارتخانه اهمیت ویژه‌ای دارد از این‌رو قرارگاه امنیت غذایی با حضور اشخاصی که در تصمیم‌گیری‌های کلان نقش دارند تشکیل شد تا در شرایط بحرانی که نیاز است تصمیم‌گیری سریع و جامعی اخذ شود آنها واکنش‌های سریعی از خود نشان دهند.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور از افزایش تولید نارنگی و سیب در سال جاری خبر داد.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مباحث مربوط به حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی را تکذیب کرد و گفت: تا پایان سال جاری این ارز حذف نمی‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از افزایش ٢٠ درصدی مصرف سرانه تخم مرغ در کشور خبر داد و گفت: کمبودی در حوزه تولید نداریم.

غامض جلوه کردن الگوهای آبیاری در کشاورزی به این دلیل که تاکنون خروجی مطلوبی برای این حوزه نداشته مبحثی قدیمی است که همچون کلافی سردرگم دربین اهل نظر دست به دست می‌شود. گفته می‌شود بهره وری آب در کشاورزی ایران نزدیک به یک پنجم استاندارد جهانی است. در کشوری که نیازهای آبی بالایی دارد خبط و خطا کردن روش‌های اعمال شده مدیریتی در این حیطه حالا دیگر پذیرفتنی نیست.