کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: میزان خسارت کشاورزان در سیل‌های اخیر احصا شده است و از هفته آینده برای جبران خسارت‌های آنها تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.

رئیس مجلس ضمن اشاره به وقوع سیل طی ۳ روز گذشته در استان‌های جنوبی، از کمیسیون‌های عمران و کشاورزی و دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت به رفع آسیب های مردم در این شرایط اقدامات لازم را انجام دهند.
قیمت برنج ایرانی در ماه گذشته تا ۵۵ درصد افزایش داشته و در گزارش‌های رسمی قیمت بیش از ۵۷ هزار تومان هم برای آن ثبت شده است.

کارشناس ارشد حوزه کسب‌وکار، با اشاره به اینکه توسعه و عمران روستا‌ها از مهم‌ترین عوامل ایجاد شغل در کشور است گفت:در شرایط بحرانی موجود حاصل از تحریم‌ها با صادرات محصولات کشاورزی به‌جای صادرات نفتی می‌توانیم به بهبود وضعیت اقتصادی در کشور کمک بسزایی بکنیم.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به سفر هیاتی از ایران به روسیه در ارتباط با پیگیری موضوع صادرات فلفل ایران به این کشور و برخی از مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمده بود، گفت: به زودی هیاتی از روسیه به تهران سفر خواهد کرد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزارتخانه های بهداشت و جهاد کشاورزی ضمن برطرف کردن اشکالات سیستمی در نظام تامین و تهیه سموم مصرفی، مکانیزم های تعیین استاندارد سموم را براساس قوانین و مقررات حفظ نباتات کشور و شیوه نامه های بین المللی و قوانین جاری اصلاح کنند.
افزایش قیمت محصولات اساسی در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد و به ویژه محصول استراتژیک گندم از رشد قیمت های خود در چند ماه اخیر عقب نشینی نمی کند.
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: ظرف 5 روز گذشته گوشت گوسفندی کیلویی 10 تا 15 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. امروز قیمت ران گوسفند از 170 هزار تومان هم گذشت.
ما مردم عادی طبق معمول در برابر اخبار استفاده از سموم در محصولات کشاورزی سکوت کردیم. این خارجیا هم سوسول بازی در میارن، وگرنه یک ذره سموم و شپشک برای بدن لازمه.
توسعه آب بندان‌ها در استان‌های شمالی کشور از راه‌های موثر جهش تولید محسوب می‌شود که خوشبختانه این مساله مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی واقع شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران بیان کرد: نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران با ارز ترجیحی تهیه شده و با هرگونه گرانفروشی مرغ و تخم مرغ برخورد جدی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تنکابن در مجلس با اشاره به مشکلاتی که در زمینه صدور کیوی مازندران به کشورهای دیگر ایجاد شده، نسبت به وضعیت صادرات محصولات کشاورزی ابراز نگرانی کرد و از وزرای صمت، کشاورزی و امور خارجه خواست تا این موضوع را پیگیری کنند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

اثبات سلامت و کیفیت فلفل دلمه‌های صادراتی به روسیه

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وزارت کشاورزی روسیه مذاکره داشتیم و این کشور خواهان ارتقای سطح روابط بین دو کشور هستند، کمیته مشترکی در بخش کشاورزی دو کشور تشکیل شده و به زودی اولین جلسه این کمیته با موضوع ارتقا سطح روابط در بخش کشاورزی، تبادل علمی و تجارت در حوزه کشاورزی برگزار خواهد شد.

طیف مدعی اصلاح‌طلبی که مدیریت و سیاست‌ورزی‌شان با شعار مذاکره و ادعای تعامل با غرب و رونق اقتصادی طی 8 سال گذشته نتیجه‌ای جز خسارت سنگین به اقتصاد کشور و معیشت مردم به علاوه بازگشت تحریم‌ها و تحمیل هشتصد تحریم جدید دیگر نبوده است، از کارنامه4 ماهه پربار و قابل دفاع دولت رئیسی به دست و پا افتاده و طی روزهای اخیر دست به اقدامی بسیار زشت در جهت تخریب روابط شکل گرفته با همسایگان زده‌اند.