صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سومین روزجشن تجلیل از دانش پژوهان ممتاز خانواده بزرگ ذوب آهن با حضور جمعی از دانش پژوهان ممتاز وخانواده های آن ها و همچنین مهندس رخصتی مدیر عامل وتعدادی از مسئولین ومعاونین شرکت ۱۲تیرماه در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای مخابرات اصفهان برگزار شد.
در رابطه با تردد پورشه‌های با پلاک گذر موقت در سطح شهر آن‌ هم با وجود ممنوعیتی که برای آنها وجود دارد، گمرک ایران اعلام کرد که مجوز را برای سه دستگاه که متعلق به هموطنان مقیم اوکراین بوده و در جریان جنگ به کشور برگشته‌اند، صادر کرده است.
قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای امروز دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ به ۴۰۰ میلیون تومان و قیمت تیبا به ۱۹۹ میلیون تومان رسید
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از صادرات ۲.۷ میلیارد دلاری از سوی حدود یک‌هزار شرکت صادرات محور در شهرک‌های صنعتی در سال گذشته خبر داد

در روزهای ۱۴ لغایت ۱۷ تیرماه سالجاری؛

یازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی برگزار شد

به همت امور نمایشگاهی اتاق تعاون ایران طی روزهای 14 لغایت 17 تیرماه سال 1401 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی، یازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله‌ها و قطعات جانبی برگزار شد.
عباس نوری اظهار داشت: طی بازرسی مشترک بازرسان استاندارد به همراه نماینده انجمن تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران در منطقه شهرری، یک واحد تولیدی بتن آماده بدون نشان استاندارد با نام "آریا بتن قصر" پلمب شد.
وزیر صمت به توضیحاتی درباره شرایط حذف قرعه کشی خودرو پرداخت و گفت: آیین نامه واردات خودرو فردا در جلسه هیأت دولت تعیین تکلیف خواهد شد.
در روزها اخیر مهمترین اخبار و سرتیتر اقتصادی روزنامه ها و رسانه های الکترونیکی، تفکیک بازرگانی از وزارت صمت است، خبری که اولین بار سخنگوی دولت با توئیت آن شوکی به تجار و بازرگانان وارد کرد. حالا چه اتفاقی می افتد؟ آیا این موضوع به نفع تجار است؟ آیا همه ابعاد این تصمیم گیری شفاف شده است؟
در روزهایی که شایعه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان مطرح است، فاطمی امین به دعوت نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی برای کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی ۲ کارخانه صنعتی و حضور در چند شهرستان خراسان شمالی راهی این استان شد اما پیش از آن صبح امروز در بازدیدی یک ساعته از شهرستان قوچان از برخی واحدهای شهرک صنعتی شماره ۲ و مجتمع آساک دوچرخ دیدار کرد.
وزارت صمت اعلام کرده است که خودروسازان برای آن دسته از محصولات خود که متقاضیانی کمتر از میزان عرضه دارند، طرح‌های فروش بدون قرعه‌کشی را اجرا می‌کنند. اکنون سه خودروساز در این طرح حضور دارند و یک خودروساز هم خارج از آن، اقدام مشابهی را انجام داده است.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از ممنوعیت واردات گیاه سیاه‌دانه با دستیابی به خودکفایی در تولید این محصول در کشور خبر داد و گفت: با تولید ۳۰ هزار تن سیاه‌دانه، از واردات این محصول بی‌نیاز شده‌ایم.