صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

با اصلاح نرخ آرد به هدف کنترل قاچاق به آن سوی مرزها و اقدامات دولت برای ساماندهی این موضوع، ساعت کار برخی واحدهای نانوایی کاهش یافته که همین امر با گلایه شهروندان روبرو شده است.
صادرات ایران تا سال۱۴۰۴ به ۷۵میلیارد دلار می‌رسد. رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن اعلام این خبر گفته است که این هدف‌گذاری دقیق و با توجه به شرایط کشور تعیین شده است. هرچند این عدد چندان بزرگ نیست. او از ابزارهایی سخن گفته که دستیابی به صادرات ۷۵میلیارد دلاری را محقق می‌سازد. به گفته او دولت سیزدهم اهداف کوچک تجاری را برای تحقق این هدف‌گذاری تعریف کرده و بر آن متمرکز شده است. اهدافی که ارتباط با بازارهای همسایه و کشورهای استراتژیک را مورد تاکید قرار می‌دهد.
طبق بررسی های صورت گرفته قیمت هر پاکت سیمان تیپ ۲ آبیک در هفته های اخیر ۱۰ هزار تومان ارزان شده است.
همزمان با عید سعید غدیر خم و به اهتمام صندوق بازنشستگی فولاد برای اولین بار بزرگان و پیشکسوتان صنعت فولاد کشور در نخستین آیین تجلیل از چهره‌های ماندگار صندوق بازنشستگی فولاد در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما گردهم آمدند.
غلظت دهنده های صنعتی در واقع موادی هستند که به منظور افزایش ویسکوزیته یک محصول مورد استفاده قرار می­گیرند. غلظت دهنده ­ها علاوه بر اضافه شدن به محصولات پایه حلال، به محصولات پایه آب نیز افزوده می­شوند. لازم به ذکر است که این مواد علاوه بر افزایش ویسکوزیته، کارایی ­های بیش­تری دارند.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور پیش‌بینی کرد که با انجام قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و دارایی‌های این شرکت‌ها، واگذاری سهام این دو خودروساز تا یکی دو هفته دیگر انجام شود.
قیمت پژو پارس امروز یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ با دو میلیون تومان افزایش به ۳۱۷ میلیون تومان رسید.
معاون حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرده است که واردات خودرو تا شهریورماه انجام خواهد شد اما هنوز آیین‌نامه نهایی واردات، از هیات دولت بیرون نیامده و هیچ قانون مشخص و قطعی وجود ندارد.

مهدی اسلام پناه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران صبح امروز میزبان وزیر صنعت معدن و تجارت بود.