صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

مهدی کوهی درنشست خبری نمایشگاه معدن و متالورژی مشهد:

ذوب آهن اصفهان با تولید ریل ملی پیشران توسعه متروی کلانشهرها

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان با تولید ریل ملی و تیرآهن بال پهن هم اکنون پیشران توسعه راه آهن سراسری، متروی کلان شهرها و صنعتی سازی ساختمان می باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعیت تولید و عرضه خودرو، اظهار کرد: به زودی به نقطه‌ای می‌رسیم که خودروسازان باید وام بدهند و خودروهایشان را به‌صورت قسطی بفروشند تا مردم خودرو خریداری کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده است گفت: در دولت سیزدهم به دهک‌های یک تا چهار که از توان مالی کافی برخوردار نیستند وام مسکن کم‌بهره پرداخت می‌شود.

میزان پرشدگی سدهای کشور در هفته نخست تیر ماه امسال به ۶۵ درصد رسیده بود که در هفته جاری با کاهش یک درصدی به ۶۴ درصد رسید و نشان می‌دهد در روزهای گرم سال باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

در روزهای نزدیک به مرحله دوم انتخابات، خبرگزاری ایسنا در سلسله گزارش‌هایی به ارائه مطالبی از دیدگاه‌ها و مواضع نامردهای انتخاباتی می‌پردازد که در این گزارش مواضع این دو نامزد در زمینه کشاورزی را مطالعه خواهید کرد.

وزیر صمت ضمن تاکید بر اینکه نظام ارز چندنرخی ابرچالش اقتصاد کشور است، گفت: برای افزایش بهره‌وری خودروسازان داخلی باید خودروهایی در مقیاس ارزان‌تر وارداتی در اختیار مردم قرار گیرد.
وزیر نفت دولت نهم در پی اظهارات اخیر وزیر نفت دولت اصلاحات درباره قرارداد کرسنت گفت: اینکه در پرونده کرسنت دلال‌ها نقش داشته و فساد رخ داده یک امر مسجل است و کسی نمی‌تواند آن را رد کند.

پیام مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی صبا نور به مناسبت روز ملی صنعت و معدن:

از تبریک روز ملی صنعت و معدن تا گام های سترگ شرکت صبانور در توسعه صنعت ومعدن کشور

سید علیرضا موسوی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی صبا نور به مناسبت روز ملی صنعت و معدن پیامی صادر کرد و از همت والای متخصصان ایرانی در شرکت صبانور سخن گفت که این شرکت را جزء ۱۰ شرکت برتر و مطرح معدنی مطرح کرده است.
مایک مک گلون، تحلیلگر ارشد درباره رشد قیمتی طلا اذعان کرد که وضعیت معاملات طلا نشان می‌دهد این فلز احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، دست بالاتر را در بازدهی بازار کامودیتی‌ها خواهد داشت.

چراغ های خطی را می توان تقریبا در هر نوع سقف و دیوار نصب کرد. شما می توانید این چراغ ها را به صورت روکار، آویز و توکار نصب کنید.
در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ با کارکرد ۵۷ هزار کیلومتر امروز پنجشنبه هفتم تیر ماه ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ همچنین شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ با کارکرد ۲۰ هزار کیلومتر، ۶۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.
قائم مقام وزیر صمت در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعتی استان قزوین گفت: حمایت های دولت سیزدهم و وزارت صمت در این سال‌های گذشته جواب داده و فعالیت کارخانه‌ها و دستاوردها با رشد چشمگیری همراه بوده است.
مهلت انتخاب پنج اولویت از میان 31 مدل خودروی وارداتی که از عصر روز یکشنبه (سوم تیر ماه) صرفاً برای ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول دارای نوبت فراهم شده بود، امشب (چهارشنبه شب) به پایان خواهد رسید.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات نفت ایران در دولت قبل به ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت، گفت: آقای ظریف در دولت قبل در نامه‌ای تاکید می‌کند که برای نفت مشتری پیدا می‌کنیم، اما بیژن نامدار زنگنه وزیر سابق نفت به آن را توجه نمی‌کند.

برای اولین بار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب، نمایشگاه تخصصی ریخته‌گری، قالب‌ساز ی و مدل‌سازی ماشین آلات و تجهیزات وابسته از تاریخ ۲ تا ۵ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
مدیر سامانه یکپارچه خودروها از آغاز ثبت‌نام برای ۲۵ مدل خودروی وارداتی از امروز صرفاً برای متقاضیان مرحله‌ اول، خبر داده و گفت: سامانه صرفاً جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه (سوم تیر ماه) تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز چهارشنبه (ششم تیر ماه) در دسترس است.
شرایط انتخاب و واریز وجه به تعداد محدود برای متقاضیان خودرو دنا پلاس دستی ۶ سرعته با اولویت تابستان ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شده است.
در حالیکه در شرایط تحریمی و بر اساس سیاست تثبیت ارزی، روغن با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود، بر اساس یک ابلاغیه جدید دیوان عدالت اداری مجوز رفع ممنوعیت صادرات آن صادر شده است.نکته دیگر اینکه امکان تسویه ارز صادرات با دلار غیررسمی وجود دارد.