صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

علیرضا مقدسی گفت: گمرک موظف است در جایی که منطقه آزاد یا منطقه ویژه تشکیل می‌شود مستقر گردد ولی باید این منطقه باید محصور بوده و دارای زیرساخت‌های عمرانی لازم باشد.
معاون نظارت و بهره برداری شرکت آبفا کشور گفت: قیمت تمام شده هر متر مکعب آب شرب برای دولت ۱۵ هزار تومان است و این آب با قیمت هزار تومان یا کمتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
در گفتگوی پرسون با محمد رضا نجفی منش مطرح شد؛

قیمت گذاری دستوری عامل کاهش تولید خودرو

یکی از دلایل اینکه بازار خودرو همواره متلاطم است، موضوع میزان عرضه و تقاضا است؛ که متاسفانه تولید کنندگان یا توان بالا بردن تولید به میزان مصرف داخل را ندارند یا اینکه توجه به این موضوع نمی کنند.
رییس سازمان توسعه تجارت از توافقات صورت گرفته با اسبربانک روسیه جهت فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای تبادلات مالی میان تجار دو کشور خبر داد.

سخنگوی گمرک با تشریح کارنامه یک ماهه تجارت غیرنفتی کشور در خرداد ماه اعلام کرد: تجارت غیرنفتی کشور در سومین ماه سال با ۱۳ میلیون و ۶۲۲ هزار تن کالا به هشت میلیارد و ۹۰۲ میلیون دلار رسید.
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: با توجه به قول وزیر نیرو برای تامین برق سیمانی‌ها می‌توان بصورت متوسط بیش از یک میلیون تن در بورس کالا عرضه کرد و لذا بازار را کنترل کرد.
مرزن‌آباد شهرستان چالوس که همواره از منظر گردشگران به عنوان منطقه‌ای خوش آب و هوا با برخورداری از موهبت‌های طبیعی و خدادادی فراوان نظیر جنگل، کوه، چشمه‌های آب گرم شناخته می‌شود مدت‌هاست که بخشی از مناطق آن با چالش رانش زمین مواجه است.
هرچند گمرک هرگونه ثبت اظهارنامه توسط شرکت آریا در سامانه گمرک را رد کرده و گفته که اصلا در جریان چنین وارداتی نبوده و کوتاژی در سامانه خود صادر نکرده؛ که برخی اطلاعات دریافتی نشان می دهد، ۱۱شماره کوتاژ در سامانه گمرکی ثبت و بار اظهار شده در مرحله درب خروج از گمرک انزلی است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا شب گذشته اعلام کرد که شرکت خودروسازی کاماز روسیه را به همراه شرکت‌های وابسته به آن تحریم کرده است.
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: قیمت هر تن سیمان فله امروز از 807 هزار تومان به 595 هزار تومان رسید.
در نخستین همایش کانون کارآفرینی استان تهران مطرح شد؛

دستیابی به اهداف توسعه، منوط به افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد

نخستین همایش کانون کارآفرینی استان تهران با رویکرد توسعه کارآفرینی و برسی چالش های کسب و کار با حضور کارآفرینان مطرح کشور و همچنین نمایندگان مجلس در هتل المپیک تهران برگزار شد.
متادیسکریپشن:آهن آلات، علاوه بر اینکه در صنعت ساختمان مورد توجه زیادی قرار گرفته است، نقش بسزایی در خودروسازی نیز ایفا می کند؛ در این مطلب به بررسی محصولات فولادی مورد استفاده در تولید خودروهای مختلف خواهیم پرداخت.
قیمت‌گذاری دستوری بر این صنعت حاکم است؛

سودآوری صنعت تایر در گرو افزایش 30 درصدی قیمت

یک عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر گفت: انتظار تولیدکنندگان افزایش قیمت حداقل 30 درصدی تایر است، در غیر این صورت کارخانجات داخلی بدون سودآوری به سمت ورشکستگی سوق می‌یابند.
طی نامه‌نگاری بین دو معاون وزیر صمت مشخص شد،سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که ۲۷اردیبهشت اولین قرعه کشی بر اساس آن انجام گردید، اصلا تایید فنی و امنیتی نداشت و دفتر فناوری داده وزارت صمت هم مسئولیت تایید و نظارت بر حسن اجرای این سامانه را نپذیرفته بود.