پیام تبریک دبیرکل اوپک به وزیر نفت جدید ایران

دبیرکل اوپک در نامه‌ای انتخاب «محسن پاک‌نژاد» به‌عنوان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
تصویر پیام تبریک دبیرکل اوپک به وزیر نفت جدید ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، «هیثم الغیص» ضمن تبریک به محسن پاک‌نژاد برای انتخاب به‌عنوان وزیر نفت، بر ادامه همکاری‌ها بین ایران و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در مسیر تثبیت بازارهای جهانی نفت خام تأکید کرد.

در متن نامه دبیرکل اوپک آمده است: «جناب آقای مهندس محسن پاک‌نژاد وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، اینجانب شخصاً و به نمایندگی از طرف اوپک انتصاب اخیر جنابعالی را به‌عنوان وزیر نفت و رئیس هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان تبریک و تهنیت عرض می‌گویم.»

در ادامه نامه قید شده «انتخاب شما در مقطعی مهم برای اوپک رخ‌داده است؛ زیرا کشورهای حاضر در بیانیه همکاری اوپک و غیراوپک (اوپک پلاس) و بازارهای جهانی نفت، چشم به حفظ ثبات در بازار به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دارند.»

دبیرکل اوپک نوشته است: «باتوجه‌به جایگاه جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان یکی از اعضای موسس اوپک، انتظار استمرار حمایت کشور شما را داریم. من اطمینان دارم که تجربه ارزشمند جنابعالی منجر به غنای بیشتر مباحث و همکاری‌های مستمر ما خواهد شد.»

در ادامه نامه تأکید شده است: «افتخار بزرگی بود که در اردیبهشت‌ماه پارسال به ایران سفر کردم و فرصت دیدار با رئیس‌جمهوری فقید جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را داشتم. مشتاقانه در انتظار دیدار دوباره از کشور شما و ملاقات با جنابعالی در آینده‌ای نه‌چندان دور هستم.»

دبیرکل اوپک نوشته است: «به من اجازه دهید تا در پایان انتخاب شما را صمیمانه تبریک بگویم و برای شما در مسئولیت‌های تازه آرزوی موفقیت کنم. لطفاً پذیرای بالاترین مراتب احترام و ارادت اینجانب باشید.»

منبع: ایرنا

764191

سازمان آگهی های پرسون