علت افزایش تردد خودرو‌های باری از مرز جلفا چیست؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تردد خودرو‌های باری داخلی و خارجی از پایانه مرزی جلفا در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافت.
تصویر علت افزایش تردد خودرو‌های باری از مرز جلفا چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، علیزاده گفت:در پنج ماهه نخست امسال ۲۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۷ هزار و ۳۰۰ کامیون خارجی از مرز جلفا تردد کردند.

وی اظهار کرد: طی امسال میزان محموله‌های ترانزیت ورودی و خروجی از مرز جلفا ۳۷۸ هزار و ۱۰۰ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی مجموع تردد وسایل نقلیه سنگین باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز را بیش از ۱۱۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۴ هزار و ۷۰۰ کامیون خارجی از پایانه مرزی نوردوز تردد کردند که این آمار هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

علیزاده ادامه داد: در همین مدت میزان محموله‌های ترانزیت ورودی و خروجی از مرز نوردوز ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در این مدت ۶۰ هزار و ۶۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی جلفا و ۲۳۲ هزار و ۶۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی نوردوز تردد کردند.

علیزاده افزود: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۹۲۶ دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

764728

مطالب مرتبط

سازمان آگهی های پرسون