اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه پژوهش فناورانه پشتیبان اصلی تولید نفت و گاز کشور است، گفت: فرآیند تولید نفت و گاز با گذشت زمان از پیچیدگی بیشتری برخوردار شده و در واقع دوران برداشت آسان نفت به پایان رسیده و نیاز است از روش‌های ازدیاد برداشت استفاده کنیم.

قیمت نفت روز دوشنبه با تعطیل ماندن یک خط لوله مهم تامین کننده نفت برای آمریکا و تهدید پوتین برای کاهش تولید به تلافی تحریم‌های غربی، بیش از یک درصد صعود کرد.

هرچند رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل از اعلام نشدن قیمت آجیل شب یلدا خبر می‌دهد اما فروشندگان این محصول را با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسانند.
طبق اخبار رسیده به احتمال زیاد مبلغ یارانه آذرماه واپسین یارانه نقدی است که به حساب یارانه بگیران واریز می شود و پس از آن یارانه یلدایی، یارانه افراد به صورت کالابرگ پرداخت خواهد شد.
برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند که اقدام‌های بازارساز و هراس از تزریق عرضه باعث شده بازیگران ارزی تهران جانب احتیاط را در پیش گیرند و به همین دلیل در روزهای گذشته قیمت دلار در یک محدوده خاص معامله می‌شد.
مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد: بهره‌مندی خانوارها از کالابرگ الکترونیکی اختیاری است و مردم استان هرمزگان می‌توانند با آغاز اجرای طرح از مزایای آن بهره‌مند شوند.
در ۷ ماه گذشته یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی ۲۰ تا ۲۲ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و انتظار می‌رود که این ماه هم یارانه نقدی در همین بازه زمانی واریز شود. اما آنگونه که وزیر اقتصاد اعلام کرده یارانه یلدایی به تمام ۹ دهک درآمدی تعلق نمی‌گیرد و یارانه برخی از افراد قطع می‌شود.