بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

ارزش و حجم معاملات نه تنها بهبود نداشته است بلکه نسبت به روز گذشته کاهشی نیز بوده و این موضوع منجر به یک روند نزولی و در حالت بهتر یک وضعیت خنثی در بازار خواهد شد.
افزایش حجم معاملات و صعود شاخص‌های بورسی سهامداران را به آینده بازار سرمایه خوشبین کرده بود، روزهای قرمز در این بازار در دو هفته اخیر باعث شده است دوباره ابهام و نگرانی بر این بازار سایه بیندازد.
سید مرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه همه مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی دارای سهام عدالت خواهند شد، گفت: طبق قانون سهام عدالت باید با اولویت اقشار ضعیف و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به افراد تعلق گیرد.
شاخص کل بورس امروز با ۱۶ هزار و ۵۸۱ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۳۷۵۱ واحد کاهش یافت و رقم ۴۲۵ هزار و ۱۸۱ واحد را ثبت کرد.
بعد از امیدواری مردم برای عرضه خودرو در بورس کالا که پس از سالها چشم انتظاری اتفاق افتاد و میرفت که یک اتفاق مثبت بعد از سالها رانت روی دهد و خودرو برای اولین بار در بورس کالا عرضه شود متاسفانه به یکباره در سلسله مصوبه های یک شبه که در کشور بیرون می آید وزارت صمت در نامه ای عرضه خودرو در بورس کالا را متوقف کرد!
ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی که هم اکنون ۱۴ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان است، نسبت به شنبه که برابر با ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بود، ۲.۸ درصد رشد داشته است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: لزوم اصلاح قانون بازار سرمایه از مدت‌ها قبل در دستورکار کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی قرار گرفته بوده که خوشبختانه گزارش نهایی آن روز گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس قرائت شد.
روند صعودی بازار سرمایه که دیروز آغاز شده بود ادامه پیدا نکرد و شاخص کل بورس امروز پر نوسان بود.
حسینی با بیان اینکه مقرر است مرجع اعلام اخبار در مورد سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی باشد، بیان کرد: مطالبه سازمان بهزیستی این است که افرادی که سهام عدالت نگرفته‌اند و قرار است از این پس به آنها سهام تخصیص یابد، برمبنای ارزش روز به آنها سهام داده شود.

شامگاه جمعه نه تنها بازارهای کالایی بلکه سهام جهانی نیز به آمار منتشرشده درخصوص تورم آمریکا واکنش نشان دادند و نزولی شدند.
امروز 21 خرداد 1401 ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۱۱ میلیون و ۱۷۲هزار و ۳۷۰ تومان رسید.