بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

برخی از بانک‌ها از جمله بانک ملی به دارندگان سهام عدالت وام می‌دهند. مبلغ وام سهام عدالت بانک ملی مانند دیگر بانک‌ها، ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است.
مخالفت سیاستگذار خودرو با عرضه محصولات خودرویی در بورس حالا این سوال را مطرح کرده است که این نوع عرضه در نهایت چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد. در راستای پاسخ به این سوال، با سه دلیل به قطعیت چنین عرضه‌ای در آینده نزدیک پرداخته ایم و در نهایت نیز این نکته را مورد تاکید قرار داده ایم که این شیوه، عبور ملایم خودرو از قیمت‌گذاری دستوری است.
دستیار رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت ضمن تشریح آخرین وضعیت سهام عدالت متوفیان تاکید کرد که این فرایند تا پایان شهریورماه به نتیجه می‌رسد.
انتشار گزارش رشد نقدینگی و بدهی دولت باعث شد سهامداران امیدوار شوند که آیا تورم به داد بورس می‌رسد یا رکود فعلی بازار ادامه خواهد داشت؟

دکتر مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای از محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا طرح تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی از دستور کار هفته جاری مجلس خارج و به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع و با اصلاحات اساسی و رفع ابهام به طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار الحاق شود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می کنیم ۴ میلیون نفر جاماندگان افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند و گروه های بعدی اولویت دار نیز کارگران، کارمندان و ... هستند و احتمالا تا اواسط تابستان آیین نامه فراخوان ثبت نام سهام عدالت در کشور اعلام بشود.
مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریزش‌های اخیر شاخص بورس می‌گوید: هر شوک سیاسی و یا اقتصادی که بر کشور اثر بگذارد ما نشانه آن را در بورس می‌بینیم و تا زمانی که این شوک‌ها ادامه داشته باشد ما شاهد روند فعلی در بازار سرمایه خواهیم بود.
سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای ارتقای شفافیت، صورت‌های مالی خود را در سال گذشته برای نخستین بار منتشر کرد. این رویه در سال جاری و سال‌های آتی نیز ادامه‌دار است و نمی‌توان نقطه توقفی برای آن لحاظ کرد.
بورس در اولین هفته تابستان روند نزولی به خود گرفت و کارشناسان عقیده دارند که این روند اصلاحی ادامه‌دار خواهد بود.
آمار بانک مرکزی از بازار مسکن در آخرین‌ماه بهار ۱۴۰۱ به روز شد. آماری که نشان از افزایش خریدهای سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌ای در بازار ملک دارد و دلیل اصلی جهش قیمت مسکن و ثبت رکوردهای جدید در این بازار نیز همین موضوع است.