بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

باغستانی گفت: در مجموع ۲۹۱ شرکت سال گذشته توزیع سود خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام انجام دادند که خوشبختانه امسال شرایط لازم برای توزیع سود تمام ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار در این شرکت مهیا شده است.
هفته گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار نخستین موافقت اصولی «صندوق تضمین» را به گروه مالی کاریزما اعطا کرد. همچنین دریافت موافقت اصولی صندوق تضمین کارگزاری مفید نیز در حال طی مراحل قانونی برای دریافت موافقت اصولی است.
در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 388 نماد رشد قیمت و 237 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 62 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 38 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بورس دیروز رشد کرد اما همچنان نگاه ها به بازار سهام خیلی مثبت نیست. سهم ها خریدار قوی ندارند و دوباره ابهامات درباره مذاکرات برجام بر سر بورس سایه افکنده است.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در حالی به پیشواز فصل تابستان می‌رود که قیمت‌های جهانی در سطح بالاست، و بحران اوکراین ادامه دارد و همچنین تورم در سطح بالایی و قیمت دلار صعودی است.
پور ابراهیمی پیشنهاد داد:

راه اندازی بازار برق در بورس انرژی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که برای مقابله با خاموشی ها، بازار برق در حوزه بورس انرژی راه اندازی شود.


بورس تهران که شاخص کل آن به حمایت 1.5 میلیون واحدی بسیار نزدیک شده بود، دیروز با حمایت حقوقی ها مواجه شد و شاخص کل پایین تر از عدد 1.5 میلیون واحد نرفت.
رئیس فراکسیون سهام عدالت از تعیین تکلیف تعاونی‌های سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی تا یک ماه آینده خبر داد.
به باور سرمایه‌گذاران بازار سرمایه، شاخص‌های بورس در سراسر جهان به عنوان دماسنج اقتصادی آن کشور برشمرده می‌شوند؛ برهمین اساس، این شاخص‌ها به عنوان شاخص پیشرو که نشان‌دهنده چشم انداز اقتصاد جهانی است در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بورس تهران همچنان درگیر خروج پول حقیقی هاست و خروج این سرمایه گذاران نشان می دهد فعلا به طور موقت، چشم انداز مثبتی برای رشد بازار سهام وجود ندارد.
این روزها خبر‌هایی درباره کاهش فاصله نرخ ارز نیمایی و نرخ بازار شنیده می‌شود. اگر نرخ نیما رشد کند، سیگنال مثبت مهمی برای بورس تهران خواهد بود که می‌تواند بورس را در تابستان داغ کند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است؛ در اواخر تیر انجام می‌شود.
پرونده بازار دارایی‌ها در بهار۱۴۰۱ در حالی بسته شد که شاخص کل بورس تهران با وجود ثبت رشد بیش از ۱۲درصدی اما عملکرد چندان دلچسبی نداشت.
آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ و قیمت قابل توجه این سهام متاثر از وضعیت بازار سرمایه در آن روزها، بحث مشمول بودن یا نبودن سهام عدالت داغ شد.