بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت : قیمت گاز در اروپا مترمکعبی بیش از ۲ دلار است و حتی زمان‌هایی به بالای ۴ دلار نیز می‌رسد، در حالی که قیمت گاز در ایران در بخش خانگی حدود ۷۰ تومان است.
یک هفته دیگر با افت قیمت سهام سپری شد و در حالی بورسی‌ها به استقبال حساس‌ترین هفته تیرماه می‌روند که بر اساس یک سنت نانوشته، شاهد ترافیک گزارش‌دهی بنگاه‌ها درباره عملکرد فصل بهار خواهیم بود. رویدادی که می‌تواند تصویری شفاف‌تر برای اخذ تصمیمات سرمایه‌گذاری به فعالان بازار ارائه دهد و شاید راه‌گریزی از اصلاح بیشتر قیمت‌ها باشد. در این میان همزمان وزیر صمت از رو به اتمام بودن فرآیند ارزش‌گذاری دو خودروساز بزرگ بورسی خبر داده آن هم در شرایطی که عملیات ارزشمندسازی سهام دولتی آغاز شده است.
سهام عدالت به عنوان یکی از طرح های ملی در دهه ۸۰ اجرایی شد و در سال های گذشته با واریز سود سهامداران به حساب آنها توانست شیرینی این موضوع را برای افرادی که دارای این سهام هستند، به همراه داشته باشد.

مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار درخواست توثیق سهام عدالت ثبت شده است.

شاخص کل بورس در هفته جاری کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را از دست داد اما در نهایت هفته را سبزپوش به پایان برد.
دارندگان سهام عدالت می‌توانند به واسطه ضمانت این سهام وام دریافت کنند. شرایط دریافت و بازپرداخت وام با ضمانت سهام عدالت چگونه است؟
احسان خاندوزی در حاشیه مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانی سیاست‌گذاری اقتصادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: با همکاری وزارت رفاه این تکلیف قانون بودجه را با اولویت دهک‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی پیگیری می‌کنیم و پیش نویس مصوبه آن آماده و به کمیسیون اقتصادی ارسال شده و به محض تصویب به اجرا می‌رسد.

ریزش قیمت سهام در تالار شیشه‌ای روز دوشنبه ‌شدت گرفت و همزمان حقیقی‌ها نیز راه خروج را با سرعت بیشتری در پیش گرفتند. تداوم ابهامات سیاسی و اقتصادی و چشم‌انداز نگران‌کننده بازار کامودیتی‌ها سبب شده است ضعف تقاضا بیش از گذشته در بازار سهام خودنمایی کند. در این میان باید دید در روزهای پایانی برگزاری مجامع، صورت‌های مالی بزرگان شاخص‌ساز، ناجی بورس تهران می‌شود؟
با ثبت یک افت 10 هزار واحدی، بورس به استقبال یک روز معاملاتی دیگر می رود تا احتمالا دوباره افت کند.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد

ضرورت تسریع در انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به اعضا هیأت مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و فرابورسی به لزوم تسریع در انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه تأکید کرد.
در پی برگزاری مجمع عادی سالیانه و فوق العاده سهامداران شرکت بورس انرژی ایران علاوه بر تصویب صورت‌های مالی، هفت عضو حقوقی جدید هیأت مدیره این رکن بازار سرمایه برای مدت دو سال انتخاب شدند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان سهام عدالت که سود سهام سال مالی ۱۳۹۹ را دریافت نکرده‌اند، اطلاعات بانکی خود را ویرایش کنند.
پس از تلاش چندباره برای حفظ ابرکانال ۵/ ۱میلیون واحدی، روز شنبه بالاخره این سطح واگذار شد و همزمان ارزش معاملات خرد سهام در بورس تهران به کمتر از ۲هزار میلیارد تومان نزول کرد تا دو حمایت مهم بورسی‌ها شکسته شود. در این میان پافشاری حقیقی‌ها برای خروج از گردونه معاملات سهام فضای ناامیدکننده‌ای را در تالار شیشه‌ای حاکم کرده است. با این حال برخی از کارشناسان معتقدند ترافیک مجامع در روزهای پایانی تیرماه و در ادامه انتشار صورت‌های مالی سه‌ماهه می‌تواند ناجی بازار سهام شود.
بورس تهران وضعیت خوبی ندارد و ظاهرا این حال بد، فعلا ادامه دار خواهد بود. کاهش ارزش معاملات نشان دهنده عمق رکود بازار سهام است