شاخص بورس به افت هزار واحدی بسنده کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت هزار واحدی روبه‌رو شد.
تصویر شاخص بورس به افت هزار واحدی بسنده کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 11میلیارد و 219میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 6هزار و 814میلیارد تومان در بیش از 565هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت هزار و 571واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 781هزار و 626واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و گسترش نفت و گاز پارسیان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، فولاد مبارکه اصفهان و گروه مپنا با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 7میلیارد و 567میلیون ورقه به‌ارزش 94هزار و 950میلیارد تومان در 332هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 11واحد افت کرد و در ارتفاع 22هزار و 707واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و توکاریل بیشترین اثر منفی بر این نماگر به نام شرکتهای پلیمر آریا ساسول، پویا زرکان آق دره و زغال سنگ پروده طبس شد.

467315