بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد: مدیران متخلف از پرداخت سود از طریق سجام با شکایت سازمان بورس به انفصال از خدمت در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های سهامی عام به مدت ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می شوند.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: خوشبختانه سود خالص شرکت‌های بزرگ بورسی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ رشد مناسبی را تجربه کرده است و شاهد رکورد شکنی فروش شرکت­ها در گزارش‌های ماهانه و فصلی هستیم، به نحوی که در سال ۱۳۹۹ رشد ۲۸درصدی نسبت به میانگین ۳ ساله ۱۳۹۶-۱۳۹۸ و در سال ۱۴۰۰ جهش ۷۸ درصدی را نسبت به میانگین مذکور نشان می‌دهد.
یکی از بهترین و معروف‌ترین صرافی‌های دنیا، صرافی بایننس (binance) است. اعتبار و امنیت بایننس سبب شده تا کاربران زیادی با این صرافی کار کنند و آن را به یکی از معروف‌ترین صرافی‌های روزدنیا تبدیل کنند.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: 2 عامل مهم می‌تواند در سال 1401 بر بازار سرمایه تأثیر مثبتی داشته باشد.
بورس در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 2633 واحد به رقم یک میلیون و 471 هزار و 454 واحد رسید.
خرید و فروش سهام عدالت تا زمان تغییر آیین‌نامه معاملات سهام عدالت در شورای عالی بورس و تعیین نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت، امکان‌پذیر نیست.
دستیار ویژه رئیس سازمان بورس گفت: خرید و فروش سهام عدالت فعلاً متوقف است و باید آئین‌نامه معاملات سهام عدالت در شورای عالی بورس تغییر کند.
شاخص کل بورس با افزایش 29 هزار و 859 واحد به رقم یک میلیون و 461 هزار و 966 واحد رسید.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط اجرای تصمیمات غلط دولت و ادعاهای نادرست فعال اقتصادی از عملکرد آینده دولت سناریو بد را در نظر می‌گیرد و بارها شاهد زیان هلدینگ‌ها یا فعالان اقتصادی با اتخاذ سیاست‌های نادرست دولت بودیم. تمام این تجربه‌ها منجر به بی‌اعتمادی‌هایی می‌شود و همین دلیل باعث پایین ماندن سطوح قیمتی شده است.
مدیر عملیات عرضه بورس کالا به این سوال که آیا خودروهای دیگری در بورس کالا پذیرش خواهند شد یا خیر، پاسخ داد: شاهین به صورت نمونه پذیرش شده است.
بر اساس اعلام فرابورس ایران، طی سال گذشته، 4صنعت بزرگ فرابورس 40 درصد از ارزش معاملات خرد را به نام خود ثبت کردند، مجموع ارزش معاملات خرد بازار 1.4 میلیون میلیارد تومان بوده است.

ارزش واقعی سهام عدالت در سال جدید تحت تاثیر روند صعودی بازار سرمایه افزایشی بوده و قیمت سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی به بیش از ۱۱ میلیون تومان رسیده است.
حجم کل معاملات رشد 48.14 درصدی را تجربه کرد و از 39 هزار و 61 میلیون سهم در آخرین هفته معاملات در سال گذشته به 57 هزار و 867 میلیون سهم در هفته جاری رسید.
همه اشخاص و شرکت‌های صاحب صلاحیت که متقاضی خرید بلوک‌های مدیریتی این دو باشگاه هستند، دعوت می‌شود، برای مذاکره و اطلاع از جزئیات و شرایط به سایت سازمان خصوصی‌سازی مراجعه یا با دفتر بازاریابی و واگذاری بنگاه‌های این سازمان تماس حاصل کنند.
شاخص بورس در پایان معاملات امروز با رشد 14 هزار و 991 واحد در شاخص کل به رقم یک میلیون و 418 هزار و 609 واحد رسید.