بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

سال‌های قبل بورس تهران در نوروز معاملات سبزی را تجربه می‌کرد حال باید دید نوروز ۱۴۰۳ نیز این اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟
در سال جاری شاهد کاهش شاخص کلی بورس بودیم، اما آمارها نشان می دهد طی ماه هایی همچون مرداد، دی و بهمن ماه امسال نه تنها شاخص کلی رشد داشته، بلکه سهام تعدادی از شرکت ها افزایش داشته است.
در پایان معاملات روز میانی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 0.06 درصدی، معادل هزار و 339 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 161 هزار و 563 واحدی قرار گرفت.
با ابلاغ تصویب نامه هیئت وزیران توسط معاون اول رئیس‌جمهور، مالکان جدید باشگاه پرسپولیس تعیین شدند.
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) با سه هزار و ۴۹۵ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۲۵۶ واحدی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران درباره اخلال در معاملات فرابورس اعلام کرد : در ۲۴ ساعت گذشته، تیم فنی با تمرکز بر رفع مشکل پیش آمده و انتخاب راه‌حل مشخصی که ریسک کمتری داشته باشد، بی‌وقفه تلاش‌های خود را ادامه داده‌اند. پیش بینی شده است بازار با تاخیر در روز جاری شروع شود.
حال و هوای معاملات بازار سهام در هفته‌ای که سپری شد، رنگ تازه و کاملا متفاوتی از آنچه سهامداران از ابتدای بهمن تا کنون تجربه کرده بودند، به خود گرفته بود. با این وجود سوال و دغدغه اصلی این روزهای سهامداران و فعالان بازار سرمایه این است که آیا اصلاح بازار سهام به پایان رسیده است؟
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۱۶ اسفند) با افت ۶ هزار و ۴۹۰ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۷۳۸ واحد قرار گرفت.
یک تولیدکننده فولاد با بیان اینکه سال گذشته قیمت هر کیلو میلگرد ۳۱ هزار تومان بود، گفت: این رقم طی ۲۰ روز گذشته در بورس کالا کاهش یافته و به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده در حالی که قیمت مواد اولیه تغییری نداشته و هزینه تولید ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشت.
تالار شیشه‌ای معاملات، با تغییر لیدر از گروه خودرو به پالایشی‌ها در مسیر صعودی باقی ماند. شکاف میان نماگر اصلی و هم‌وزن نشان می‌دهد بخش زیادی از بازار در فضای تعادلی به سر می‌برند. با این وجود سرنوشت بازار در آخرین روز معاملاتی هفته چگونه رقم می‌خورد؟
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه) بازار سهام، با ۳۲ هزار و ۶۱ واحد افزایش معادل یک و ۵۰ صدم درصد به دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۲۶ واحد رسید.