در نشست خبری رئیس سازمان بورس مطرح شد؛

شکست انحصار در صدور مجوزهای نهادهای مالی / 30 میلیون نفر سود رسوبی خود را دریافت کردند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از جهش در صدور مجوزهای نهادهای مالی و شکست انحصار از 22 مهر 1400 تا 21 اسفندماه 1401 خبر داد و گفت: 30 میلیون نفر سود رسوبی خود را در سال جاری دریافت کردند.
تصویر شکست انحصار در صدور مجوزهای نهادهای مالی /  30 میلیون نفر سود رسوبی خود را دریافت کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، مجیدعشقی در چهارمین نشست خبری خود که امروز 22_ اسفندماه سال جاری در ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد؛ اظهار داشت: در سال 1401 چند مرحله فراز و فرود وجود داشت، ابتدای سال با نوسانات بازار جهانی مواجه شدیم که همراه صندوق های سرمایه گذاری روند بازار سرمایه حفظ شد.

وی افزود: یکی از موضوعات جدیدی راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری به همت بخش خصوصی است و در سال آینده صندوق های سرمایه گذاری را افزایش خواهیم داد و به دنبال آن هستیم سلایق گوناگون وجود داشته باشد.

عشقی ادامه داد: تجربه نشان داده که افراد حرفه ای وارد میدان سرمایه بورسی و راه اندازی صندوق سرمایه گذاری شده اند که نشان از استقبال خوبی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اصلاحاتی نیز در بورس صورت گرفته است، خوشبختانه جهش در صدور مجوزهای نهادهای مالی و شکست انحصار از 22 مهر 1400 تا 21 اسفندماه 1401 صورت گرفته است.

او خاطرنشان شد: اقتصاد سرمایه و بازار سرمایه را در سال جاری دنبال کردیم که در حوزه شمش طلا نیز این امر محقق شده است و می تواند سرمایه خرد را نیز به وجود آورد.

عشقی گفت: یکی از تنوعات بازار سرمایه فروش نفت بود که این موضوع نیز در بازار سرمایه وجود دارد و خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده که نیازمند حمایت های بیشتر وزارت نفت هستیم، در سال جاری هزار همت برای 110 میلیون تن کالا مورد معامله در سال جاری قرار گرفته است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: سجام امسال تمامی سود سهامداران را پرداخت کرد؛ همچنین در پرداخت سودهای رسوبی نیز اتفاق خوبی رخ داده است؛ برای نمونه بیش از 30 میلیون نفر سود رسوبی در سال جاری وجود داشت که مورد پرداخت قرار گرفت.

467243