آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

۴ میلیون دانش‌آموز، سفیر سلامت می‌شوند

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جذب ۲۵ درصد دانش‌آموزان در طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی، از برنامه‌ریزی برای عضویت حدود ۴ میلیون دانش‌آموز در این برنامه در سال تحصیلی جاری خبر داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تهیه الگوی نظام­‌مند رتبه ‌بندی سالانه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به ­منظور شفاف­‌سازی عملکرد و ارتقای کیفیت و تقویت انگیزه رقابت منطقی و علمی بین آنان بر اساس شاخص­‌های کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس موافقت کردند.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

ساختار آموزش و پرورش ما شبیه ساختار هیچ جای دنیا نیست

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: ما ۵۰۰ هزار نفر را به سمت رشته علوم تجربی سوق می دهیم که ۲هزار نفر از آنها وارد علوم پزشکی می شوند! هیچ جای دنیا با استعدادهای خود چنین کاری نمی کنند.
پذیرش دانشجوی دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری صورت می‌پذیرد. شنیده می‌شود که آموزش و پرورش قصد دارد آزمون دانشگاه فرهنگیان را از آزمون سراسری جدا کند.
برای قبولی در آزمون تیزهوشان، دانش آموزان باید علاوه بر داشتن استعداد و هوش بالا، از آمادگی کافی برخوردار باشند. امروز در این مطلب قصد داریم به بررسی مدارس تیزهوشان و نحوه ورود به این مدارس صحبت کنیم و در پایان بهترین موسسه برای قبولی در تیزهوشان را به شما معرفی خواهیم نمود؛ همراه ما باشید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از پرداخت ۳۰ درصد پاداش فرهنگیان بازنشسته تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت: امید داریم باقی‌مانده پاداش نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.
دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه آموزش و پرورش اصفهان و مناطق آموزش و پرورش برخی شهرستان‌ها سه‌شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.
حمید طریفی حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مصاحبه و ارزیابی تکمیلی نیز انجام شده است و احتمالاً این هفته نتایج را به جهاد دانشگاهی اعلام می‌کنیم و به زودی نتایج منتشر شود.
معاون استاندار تهران: مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه ۱۲ آذرماه تعطیل شد.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون بیش از ۵۲ هزار نفر نقش رابط مشاوره را پذیرفته‌اند و از امروز آموزش آنان در سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) آغاز می‌شود.