آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

در نظام رتبه بندی معلمان لازم است فرهنگیان بر مبنای شایستگی هایی که به دست آورده اند، تعیین سطح شوند. در ادامه خبری جدید در درباره رتبه بندی معلمان و فرهنگیان میخوانید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش را مکلف به راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت نظارت بر تمامی مدارس و مراکز غیردولتی از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی کردند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد قهرمان ملی شد، ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قهرمانان آن واقعی هستند و فقط در افسانه‌ها نیستند بلکه در بین ما زندگی می‌کنند.
بدون تردید یکی از مهم‌ترین دلایلی که آموزش و پرورش سرزمین ما را با بحران‌های مزمنی روبه‌رو کرده است می‌توان در نسبت نظام حکمرانی با این نهاد توضیح داد. به نظر می‌رسد به رغم اصرار گزارش به تبیین ریشه‌ای در تبیین این عامل راهبردی هنوز نیازمند توقف بیشتر و کندوکاوی عمیق‌تر هستیم.
آموزش و پرورش: فرصت دوباره برای ثبت اعتراض به رتبه‌بندی نداریم!/ معاون وزیر: فرصت مجدد داریم!

گفته های ضد و نقیض مسئولان آموزش و پرورش و وزارت آموزش

در حالیکه معاون وزارت آموزش و پرورش از فرصت مجدد برای ثبت اعتراض رتبه‌بندی برای دو گروه از معلمان خبر داده اما مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش این موضوع را رد کرد!
ارزیابی از عملکرد دولت شاخص‌های معینی دارد که اغلب قابل سنجش است. برخی از آنها حتی اگر گزارش رسمی هم منتشر نشود، مردم همگی آن را حس می‌کنند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع ۵۰ هزار و ۴۷۷ نفر مشمول دریافت معوقه رتبه‌بندی شده‌اند، گفت: این تعداد به صورت میانگین ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ناشی از معوقه متناسب‌سازی در طول اجرای این قانون (متناسب‌سازی) یعنی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند.
یکی از ویژگی‌های مهم آموزش عمومی نقش آن در توسعه و عدالت اجتماعی است. ممکن است ما فقیر باشیم ولی می‌توانیم بر اثر کار و کوشش یا اقدام دیگر در میانسالی وضع بهتری پیدا کنیم. ولی اگر کسی به عللی از آموزش عمومی عقب افتاد، دیگر نمی‌تواند آن را جبران کند. نه فرصت آن را دارد و نه استعدادش را و این سرآغاز افتادن در گرداب فقر و توسعه‌نیافتگی جامعه است.
اکنون نظام آموزشی گرفتاری دیگری پیدا کرده است و آن مهاجرت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هاست. به ویژه کسانی که با رتبه و معدل بالا فارغ‌التحصیل می‌شوند و به راحتی از دانشگاه‌های خارج از کشور پذیرش تحصیلی می‌گیرند.