آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد قهرمان ملی شد، ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قهرمانان آن واقعی هستند و فقط در افسانه‌ها نیستند بلکه در بین ما زندگی می‌کنند.
بدون تردید یکی از مهم‌ترین دلایلی که آموزش و پرورش سرزمین ما را با بحران‌های مزمنی روبه‌رو کرده است می‌توان در نسبت نظام حکمرانی با این نهاد توضیح داد. به نظر می‌رسد به رغم اصرار گزارش به تبیین ریشه‌ای در تبیین این عامل راهبردی هنوز نیازمند توقف بیشتر و کندوکاوی عمیق‌تر هستیم.
آموزش و پرورش: فرصت دوباره برای ثبت اعتراض به رتبه‌بندی نداریم!/ معاون وزیر: فرصت مجدد داریم!

گفته های ضد و نقیض مسئولان آموزش و پرورش و وزارت آموزش

در حالیکه معاون وزارت آموزش و پرورش از فرصت مجدد برای ثبت اعتراض رتبه‌بندی برای دو گروه از معلمان خبر داده اما مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش این موضوع را رد کرد!
ارزیابی از عملکرد دولت شاخص‌های معینی دارد که اغلب قابل سنجش است. برخی از آنها حتی اگر گزارش رسمی هم منتشر نشود، مردم همگی آن را حس می‌کنند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع ۵۰ هزار و ۴۷۷ نفر مشمول دریافت معوقه رتبه‌بندی شده‌اند، گفت: این تعداد به صورت میانگین ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ناشی از معوقه متناسب‌سازی در طول اجرای این قانون (متناسب‌سازی) یعنی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند.
یکی از ویژگی‌های مهم آموزش عمومی نقش آن در توسعه و عدالت اجتماعی است. ممکن است ما فقیر باشیم ولی می‌توانیم بر اثر کار و کوشش یا اقدام دیگر در میانسالی وضع بهتری پیدا کنیم. ولی اگر کسی به عللی از آموزش عمومی عقب افتاد، دیگر نمی‌تواند آن را جبران کند. نه فرصت آن را دارد و نه استعدادش را و این سرآغاز افتادن در گرداب فقر و توسعه‌نیافتگی جامعه است.
اکنون نظام آموزشی گرفتاری دیگری پیدا کرده است و آن مهاجرت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هاست. به ویژه کسانی که با رتبه و معدل بالا فارغ‌التحصیل می‌شوند و به راحتی از دانشگاه‌های خارج از کشور پذیرش تحصیلی می‌گیرند.
مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با تلاش کارشناسان امور اداری در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان، در روزهای اخیر ۶ هزار حکم استخدام صادر شده است.
همراه بردن گوشی به عنوان وسیله‌ای که مخل امر آموزش در مدارس است در قانون آموزش و پرورش ایران ممنوع اعلام شد و دانش‌آموزان از بردن آن به کلاس درس منع شدند.
بنا بر اظهارات رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، در آیین نامه جدید رتبه‌بندی معلمان پیشنهاد شده، معلمان علاوه بر ارزیابی هر چهار سال یک بار برای ارتقای رتبه، همانند اساتید دانشگاه و برای کسب «پایه علمی» هر سال ارزیابی شوند و بر اساس عملکرد سالیانه خود «پایه علمی» کسب کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و خرید خدماتی، گفت: شاگردان بسیاری زیر دست معلمانی که هنوز تعیین تکلیف نشدند تربیت می شوند و به پایه های بالاتر می‌روند و مسوولین ما مدرک دانش آموزان را قبول دارند اما مدرک معلمانی که همین دانش آموزان را تربیت کردند قبول ندارند و این جای تعجب دارد.
آخر، این چگونه گزینشی‌است، که هم فرد نمازخوان را وادار به اقرار نماز در نزد غیرِ معبود می‌کند، هم بی‌نماز را به دروغ و ریا وامی‌دارد، هم راست‌گوی بی‌نماز را برای همیشه از نماز دور می‌کند؟ آیا همه‌ی این آشفته‌کاری‌ها، با دغدغه‌ی نمازخوان‌کردن دانش‌آموزان است؟!
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

۴ میلیون دانش‌آموز، سفیر سلامت می‌شوند

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جذب ۲۵ درصد دانش‌آموزان در طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی، از برنامه‌ریزی برای عضویت حدود ۴ میلیون دانش‌آموز در این برنامه در سال تحصیلی جاری خبر داد.