آموزش و پرورش: فرصت دوباره برای ثبت اعتراض به رتبه‌بندی نداریم!/ معاون وزیر: فرصت مجدد داریم!

گفته های ضد و نقیض مسئولان آموزش و پرورش و وزارت آموزش

در حالیکه معاون وزارت آموزش و پرورش از فرصت مجدد برای ثبت اعتراض رتبه‌بندی برای دو گروه از معلمان خبر داده اما مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش این موضوع را رد کرد!
تصویر گفته های ضد و نقیض مسئولان آموزش و پرورش و وزارت آموزش

به گزارش سایت خبری پرسون، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای، فرصت مجدد برای ثبت اعتراضات رتبه‌بندی را رد کرد!

در این اطلاعیه آمده است: همه اعتراضات رتبه‌بندی معلمان رسیدگی شده است و سامانه اعتراضات هم بسته شده است و اعتراض جدید پذیرفته نخواهد بود و از این پس رتبه‌بندی براساس آیین‌نامه مصوب انجام خواهد شد.

برای رفع سؤالات و ابهامات کسانی که در این باره سوال دارند، سامانه گفتگو ایجاد شده است که از تردد غیرضروری همکاران به مرکز خودداری شود، در همان سامانه پاسخ سؤالات داده خواهد شد.

لذا براساس فرصت اعلام شده به اعتراضات همه موارد اخذ شده و با حمایت سازمان برنامه و بودجه و مساعدت رئیس جمهور و معاون اول ایشان، به همه اعتراضات نیز رسیدگی شده است لذا تعیین زمان دیگر برای اعتراض مجدد منتفی است!

از این پس فرآیند رتبه‌بندی براساس آیین‌نامه مربوطه انجام خواهد شد که بیشتر ناظر به دانشجومعلمان فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی خواهد بود لذا برای رفع هرگونه ابهام و سؤال از طریق سامانه گفتگو به آدرس my.medu.ir قسمت «نتیجه رتبه‌بندی»مراجعه و بر روی دکمه گفتگو کلیک کنید.

در سامانه پرسش و پاسخ ( گفتگو) ذکر شده است: «این سامانه با هدف پاسخ مناسب به معلمان راه‌اندازی شده است. تمام سؤالات و پرسش‌های معلمان از طریق همین سامانه پاسخ داده خواهد شد.

در صورتی که عناوین مربوط به اموراداری پرونده همکاران( سابقه تجربی، ضمن خدمت، ارزشیابی سالیانه، 20 امتیاز مربوط به تربیت معلم ) نیاز به بررسی و اصلاح داشته باشد فقط از طریق سامانه گفتگو قابل بررسی و پیگیری است.

مقتضی است اطلاع رسانی لازم و به طور گسترده به معلمان درسطح مناطق، نواحی و مدارس انجام پذیرد تا علاوه بر ایجاد آرامش خاطر برای همکاران از مراجعه حضوری به ادارات مناطق ، ادارات کل و حوزه ستادی خودداری کنند . شایان ذکر است مسئولان ارزیابی عملکرد، منابع انسانی، فناوری اطلاعات و روابط عمومی در سطوح مختلف دستگاه مسئول پاسخگویی و اطلاع رسانی در این حوزه به همکاران هستند.»

این اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در حالی که اخیراً معاون وزیر آموزش و پرورش از فرصت مجدد برای ثبت‌ اعتراض به نتایج رتبه‌بندی معلمان خبر داده و گفته بود که سامانه رتبه‌بندی معلمان مجدد باز می‌‌شود!

علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این‌باره به تسنیم گفته بود: رتبه‌بندی یک فرایند است و معلمان باید در نظمی مشخص در طول سال بتوانند تقاضای ارتقای رتبه داشته باشند؛ بنابراین به فواصل مختلف اطلاع‌رسانی انجام خواهیم داد و سامانه رتبه‌بندی معلمان به آدرس https://rtb.medu.ir/ مجدد باز می‌‌شود تا بتوانیم به درخواست‌های جدید و اعتراضات آنها رسیدگی کنیم.

او به این مسئله تاکید کرده بود که در فاز جدید که سامانه رتبه‌بندی معلمان مجدد فعال می‌شود افرادی که قبلاً اعتراض خود را ثبت نکرده‌اند و افرادی که اصلاً رتبه کسب نکرده‌اند، فرصت ثبت درخواست دارند همچنین در فواصل زمانی مشخص که در آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان تعیین می‌شود، این فرصت به معلمان داده می‌شود تا بتوانند به رتبه خود اعتراض کنند.

منبع: تسنیم

573271