نامه تقدیر و تشکر فرهنگیان به رئیس جمهور درباره طرح رتبه بندی

تشکل‌های فرهنگیان کشور طی نامه‌ای به رئیس جمهور به دلیل حمایت از طرح رتبه بندی تقدیر و تشکر کردند.
تصویر نامه تقدیر و تشکر فرهنگیان به رئیس جمهور درباره طرح رتبه بندی

به گزارش سایت خبری پرسون، در بخش هایی از این نامه که به امضای ۱۲ تشکل اصلی فرهنگیان کشور رسیده، آمده است:

رتبه‌بندی در معنا بخشی به فعالیت تخصصی و حرفه‌ای معلمان و افزایش بهره وری مدرسه تاثیر بسزا دارد ، با اینکه در برنامه ششم توسعه به دولت قبل تکلیف شده بود اما با اولویت قائل نشدن به آموزش و پرورش و پس از سال‌ها توقف، سرانجام در دولت سیزدهم و با عملی شدن وعده جنابعالی به فرهنگیان به اجرا درآمد و سهم مناسبی از بودجه کشور نیز به این امر مهم تخصیص داده شد. درود خدا و دعای خیر هزاران معلم فرزانه نثار حضرتعالی که با حمایت و پیگیری مجدانه موجبات عملیاتی شدن این هدف از طریق اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را فراهم آوردید و یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی نظام را با همتی انقلابی، عملیاتی نمودید. با اجرای رتبه بندی در مجموع انگیزه‌های اجتماعی و فرهنگی هزاران معلم دل سوخته ارتقا یافت و حضور آنان در کلاس‌های درس جلوه‌ای دیگر به خود گرفت.

در بخش دیگر این نامه تصریح شده است که؛ اعضای تشکل‌های فرهنگیان بر خود لازم می‌بینند از حضرتعالی به واسطه حمایت جانانه از اجرای رتبه بندی و تامین و تخصیص منابع مالی آن با وجود مشکلات اقتصادی کشور در وضعیت تحریم‌های ظالمانه تشکر و تقدیر نموده و از عزیزانی که در دولت و مجلس برای اجرای این طرح ارزشمند مساعدت داشته خصوصا وزرای آموزش و پرورش دولت سیزدهم و مدیران ستادی و استانی و هیئت‌های ممیزی قدردانی می‌نماییم و از اهتمام وزیر فرهیخته آموزش و پرورش جناب آقای دکتر صحرایی در فرایند رسیدگی دقیق به اعتراض تعداد زیادی از معلمان و اعمال نتایج آن سپاسگزاریم.

متن کامل نامه تشکل‌های فرهنگیان کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات

همانطور که استحضار دارید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه و آموزه‌های تعلیم و تربیت اسلامی طی مراحل پژوهشی و کارشناسی در مراجع سیاست گذاری تدوین شد و در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسید و به دولت وقت جهت اجرا ابلاغ شد و رهبری معظم انقلاب بر اجرای آن بارها تاکید نمودند تا شاکله و هویت کودکان و نوجوانان این کشور با ساختار فطرت الهی، تکوین تعالی یابد و با ایمان و عمل صالح، زندگی را معنا ببخشند و مدرسه با بهره گرفتن از معلمین فرهیخته و با انگیزه و تعامل نهاد خانواده و حمایت دولت و سایر نهادها زمینه رشد فطری آنها را فراهم سازد.

مستحضر می‌باشید که سند تحول بنیادین بر ارتقای مقام و منزلت معلم که عنصر اصلی تربیت می‌باشد تاکید دارد . همگان اذعان دارند که در این میدان بزرگ تربیتی، معلمان رکن رکین آن بوده که با تلاش مجاهدانه و مخلصانه نقش آفرینی می‌نمایند و لازم است مسائل مربوط به رشد و ارتقای جایگاه این قشر فرهیخته با جدیت تمام پیگیری گردد .

رتبه‌بندی در معنا بخشی به فعالیت تخصصی و حرفه‌ای معلمان و افزایش بهره وری مدرسه تاثیر بسزا دارد، با اینکه در برنامه ششم توسعه به دولت قبل تکلیف شده بود اما با اولویت قائل نشدن به آموزش و پرورش و پس از سال‌ها توقف، سرانجام در دولت سیزدهم و با عملی شدن وعده جنابعالی به فرهنگیان به اجرا درآمد و سهم مناسبی از بودجه کشور نیز به این امر مهم تخصیص داده شد. درود خدا و دعای خیر هزاران معلم فرزانه نثار حضرتعالی که با حمایت و پیگیری مجدانه موجبات عملیاتی شدن این هدف از طریق اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را فراهم آوردید و یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی نظام را با همتی انقلابی، عملیاتی نمودید. با اجرای رتبه بندی در مجموع انگیزه‌های اجتماعی و فرهنگی هزاران معلم دل سوخته ارتقا یافت و حضور آنان در کلاس‌های درس جلوه ای دیگر به خود گرفت.

بدیهی است استمرار ساز و کار دقیق اجرای رتبه‌بندی پس از رفع برخی کاستی ها و اصلاح آئین نامه و استقرار کامل آن در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی می‌تواند تحولی اساسی در کیفیت خروجی آموزش و پرورش ایجاد نماید.

اعضای تشکل‌های فرهنگیان بر خود لازم می‌بینند از حضرتعالی به واسطه حمایت جانانه از اجرای رتبه بندی و تامین و تخصیص منابع مالی آن با وجود مشکلات اقتصادی کشور در وضعیت تحریم‌های ظالمانه تشکر و تقدیر نموده و از عزیزانی که در دولت و مجلس برای اجرای این طرح ارزشمند مساعدت داشته خصوصا وزرای آموزش و پرورش دولت سیزدهم و مدیران ستادی و استانی و هیئت‌های ممیزی قدردانی می‌نماییم و از اهتمام وزیر فرهیخته آموزش و پرورش جناب آقای دکتر صحرایی در فرایند رسیدگی دقیق به اعتراض تعداد زیادی از معلمان و اعمال نتایج آن سپاسگزاریم.

انشاالله این مساعی ارزشمند و اثر بخش لبخند رضایت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف را برای جنابعالی و همکاران به ارمغان آورد.

تشکل‌های فرهنگیان شامل: جمعیت اسلامی فرهنگیان – جامعه اسلامی فرهنگیان – کانون تربیت اسلامی - جمعیت فرهنگیان جوان – کنگره معلمان انقلاب اسلامی - جمعیت فرهنگیان جهادی - کانون مدارس اسلامی – کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر – شبکه معلمان ایران- انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان - جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی – گروه معلمین فکور .

منبع: همشهری آنلاین

574428