آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: از ۱۲ تیر اصلاح سفارش را برای دانش‌آموزانی که در زمان مقرر ثبت سفارش کتاب انجام ندهند، در سامانه باز می‌کنیم.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: طولانی شدن تعطیلی مدارس می‌تواند باعث رشد برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری‌های قبلی هم خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح آبا برای بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش گفت: آموزش و پرورش در تلاش است تا تحصیل با کیفیت را در گستره بیش از ۱۱۰ هزار مدرسه فراهم کند.

وزیر آموزش و پرورش از الکترونیکی شدن کارنامه دانش‌آموزان خبر داد و گفت: افزایش 50 درصد فوق‌العاده شغل در اسفند 98 برای همه فرهنگیان اعمال شد و اگر کسی فکر می‌کند در موردش اعمال نشده است، مراجعه کند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تجمعات فرهنگیان در مقابل مجلس و اعتراض کشاورزان اصفهانی به علت نحوه توزیع آب خبر داد و از عملکرد وزیر آموزش و پرورش و وزیر جهاد کشاورزی انتقاد کرد.
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با دادن این اطمینان به خانواده‌ها که اعضای این کمیسیون و سایر نمایندگان بر روند برگزاری امتحانات نهایی نظارت می‌کنند گفت که دانش آموزان و اولیای آنها هرگونه موردی مبنی بر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در محل برگزاری آزمون را دیدند به نمایندگان گزارش دهند.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که در شرایط فعلی که پیک ⁧‫کرونا‬⁩ فروکش پیدا کرده تعویق امتحانات نهایی به صلاح فرزندانمان نیست بلکه وزارت آموزش و پرورش باید در اجرای دقیق پروتکل ها دقت لازم را داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش حمایت از دانش آموزان و توجه به آینده آنان را از دلایل حضوری برگزار کردن امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم دانست و گفت: از آن جا که هیچ روش معتبری برای برگزاری آزمون های غیرحضوری نداریم و امتحانات دو پایه مذکور تأثیر مستقیمی بر انتخاب رشته تحصیلی و آینده دانش آموزان دارد، نیازمند شاخصی معتبر و عادلانه در این زمینه بودیم تا حقی از دانش آموزی ضایع نشود، لذا این موضوع بدون برگزاری آزمون حضوری محقق نمی شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: ثبت نام پایه اول از یکم خرداد ماه امسال آغاز می‌شود که با مراجعه حضوری دانش‌آموزان در مدارس امکان‌پذیر است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق گزارش ها، در اولین روز برگزاری امتحانات در برخی از مناطق پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده تاکید کرد که با نظارت و بازرسی از رعایت دقیق پروتکل ها بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان اطمینان لازم حاصل شود.
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه حضوری شدن آموزش‌ در دانشگاه‌ها منوط به حفظ سلامتی افراد است، گفت: اگر واکسیناسیون انجام شود و شهرها در شرایط زرد و آبی قرار گیرند امیدواریم از مهرماه ۱۴۰۰ کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش اعلام کرد: دانش‌آموزان پایه دوازدهم دارای دروس نهایی، می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۰ اقدام کنند.