آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی مصادیق تعارض منافع در آموزش و پرورش گفت: تعارض منافع یکی از چالش‌های جدی است و امیدوارم دولت و وزیر آینده آن را به عنوان خط قرمز درنظر داشته باشد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی:

لایحه رتبه‌بندی معلمان با بالاترین رای تصویب شد

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان با بالاترین رای توسط نمایندگان خبر داد.

محمد علوی تبار اعلام کرد ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان میان پایه به مدت پنج روز ۱۴۰۰/۴/۱ تا تاریخ ۱۴۰۰/۴/۵ تمدید می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انتخابات امکانی برای مشارکت موثر مردم در آینده خودشان است گفت: رای اولی‌ها نیز بسیار تعیین کننده هستند و برای اولین بار تجربه سیاسی و مشارکت در امری سیاسی را می‌آموزند.
معاون وزیر بهداشت گفت: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت یک بار گفت که اگر مجموع این عوامل را کنار هم بگذاریم، خسارتِ نرفتن دانش آموزان به مدرسه از خود کرونا بیشتر است که این حرف پایه علمی دارد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده به همراه آمار و ارقام به دست آمده، نشان دهنده حرکت به سمت جلو است ولی نمی‌توانیم این آمار را ملاکی برای دسترسی به معلمان توانمند قرار دهیم و بیان کنیم معلمان با کیفیت را تربیت کرده‌ایم.
طبق زمانبندی اولیه پیش ثبت اینترنتی مدارس شاهد، قرار بود پیش ثبت نام برای پایه هفتم (دوره اول متوسطه) از امروز ۲۲خرداد ماه شروع شود که به علت آماده نبودن زیرساختهای لازم، با تاخیر آغاز خواهد شد.
به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از ابتدای تیرماه استفاده از سامانه شاد رایگان نیست و همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به تشریح دستاوردهای طرح هدایت و برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای صیانت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های فضای مجازی پرداخت و اولویتهای آموزش‌وپرورش برای واگذاری تبلت به دانش‌آموزان نیازمند را اعلام کرد.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امید ما این است که از مسیر رتبه بندی بتوانیم معلمانی با کیفیت‌تر و با انگیزه‌تر که از صلاحیت بالاتری برخوردار هستند، در نظام آموزشی کشور داشته باشیم.
رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش درباره صحبت‌های نوبخت مبنی بر اختصاص بودجه برای اعمال فوق‌العاده ویژه فرهنگیان توضیح داد و گفت: مکاتباتی را با سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی داشتیم.
وزیر آموزش و پرورش:

ساخت روزانه ۲۸ کلاس درس

وزیر آموزش و پرورش گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید روزانه ۲۸ کلاس درس جدید به فضای آموزشی کشور اضافه شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در دستورالعمل ثبت‌نام، سن ثبت‌نام پیش‌دبستانی یک، ۴ تا ۵ سال تمام یعنی متولدین ۲ مهر ۹۵ تا یک مهر ۹۶ و سن ثبت‌نام پیش‌دبستانی دو، ۵ تا ۶ سال تمام یعنی متولدین ۲ مهر ۹۴ تا یک مهر ۹۵ است.
نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکل معلمان خرید خدمات آموزشی نیاز به تصویب قانون از سوی مجلس ندارد و کلید حل مشکل این گروه از معلمان در گرو یک اقدام جمعی در دولت است.