آن دسته از دانش آموزانی که تاکنون به هر علتی موفق به ثبت نام اینترنتی کتابهای درسی خود نشدهاند تا روز شنبه، بیستم شهریور ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
فرصت درج معدل کل دیپلم برای دانش آموزان سال آخر دیپلم متقاضی رشته های پذیرش با سوابق (معدل کل) مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ تمدید شد.
مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور با صدور اطلاعیهای، تأیید مدارک تحصیلی دانشآموزان فارغالتحصیل مدارس خارج از کشور از سوی وزارتخانههای آموزش و پرورش و امور خارجه را، شرط أخذ مجوز ثبتنام از این مرکز عنوان کرد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس هزینههای جبرانناپذیری بر جامعه تحمیل میکند، اظهار داشت: از همه همکاران تقاضا میکنم با همکاری و مشارکت همدیگر آغازگر سالی توأم با آرامش و ایمنی برای دانشآموزان و خانوادهها باشند.
مطمعنا پای میلیون ها پول در میان است و گذشتن از این مبالغ؛ کار آسانی نیست اما آساتر از آن، جعل سند و مدرک است. جعل هایی با موضوعات مختلف، از تحصیل در مدارج بالاتر تا مهاجرت، کار در کارخانجات و حتی ادارات دولتی و... آنقدر بهانه وجود دارد تا برای جاعلان، وقتی برای سر خاراندن نماند و چه جایی بهتر از فضای مجازی که حسابی رونقی به کسب و کارشان داده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش میکنیم امسال نیز استفاده از شبکه شاد رایگان باشد اما باید نحوه تامین منابع آن مشخص و سازوکار جدیدی برای تداوم آن دیده شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش برای اینکه بتواند مدارس کشور را بازگشایی کند نیازمند همکاری و همراهی مردم، دستگاهها و نهادهای مختلف است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به این نکته اشاره کرد که فعالیت آموزشی مدارس از اول مهرماه شروع میشود اما آموزشهای حضوری به تدریج از آبان ماه در مدارس کشور آغاز خواهد شد و یک برنامه تدریجی برای بازگشایی مدارس داریم، این موضوع مصوبه ستاد ملی کرونا است که بازگشایی حضوری مدارس را از آبان ماه تعیین کردهاند.
۱۸ میلیون دانشآموز ترکیهای در حالی به استقبال از سال تحصیلی جدید رفتند که از ماه پیش واکسیناسیون کودکان بالای ۱۲ سال نیز در این کشور در دستور کار قرار گرفته است. با این حال، آموزش و پرورش ترکیه یک کتابچه ۲۴ صفحهای آماده کرده و در اختیار مدارس قرار داده است که راهنمای پیشگیری از اوجگیری کووید-۱۹ پس از بازگشایی مدارس است.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس با انتقاد از عدم تحقق وعدههای داده شده در جهت حمایت از جامعه فرهنگیان از به تأخیر افتادن پرداخت پاداش پایان خدمت آنها انتقاد کرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره مشکل در سامانه سیدا، گفت: در خصوص پایههای اول، هفتم و دهم سامانه سیدا مشکلاتی دارد که این مشکلات در دوره پیش دبستان و ابتدایی حل شده است و به زودی در پایههای دیگر نیز حل میشود.
رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور گفت: در پویش «به رنگ مدرسه» که جنبه فرهنگی دارد از کودکان ۶ تا ۱۲ سال درخواست میشود تا با کشیدن نقاشی با موضوع «مدرسه دوست داشتنی من»، مردم و خانوادههای خود را برای مدرسهسازی ترغیب کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیتهای آموزشی مدارس از اول مهر ماه آغاز میشود و از آبان ماه به تدریج آموزشهای حضوری در مدارس کشور شروع خواهد شد.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی اعلام کرد: آن دسته از دانشآموزانی که تاکنون موفق به ثبت نام کتابهای درسی نشدهاند تا 20 شهریور ماه مهلت دارند که با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نسبت به خرید کتاب درسی اقدام کنند.
مدیرکل دفتر متوسطه آموزش نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکید بر این است که بازگشایی مدارس حتما باید توام با واکسیناسیون همه معلمان و پرسنل مدرسه باشد و حتی در مصوبه اخیر اشاره شده که تمام حواشی کار باید به شکلی مدیریت شوند؛ یعنی وزارت بهداشت باید برای ما این اطمینان را ایجاد کند که آمدن دانش آموزان به مدرسه سلامتشان را به خطر نمیاندازد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: ضروری است که در تدوین کلیه متون زبان فارسی توجه ویژهای شود و این بخش در دستور کار کلیه بخشها قرار گیرد لذا لازم است که تمامی کارها از این پس با توجه به این شیوه نامه انجام شود.
مدنیت در ایران به طفلی میماند که تازه شروع به سخن گفتن کرده است. یعنی هنوز اول راه است. چرا موضوع به این مهمی با توجه به مبارزات زیاد مردم ما هنوز در اول راه است؟ چون اولا وزارتخانه آموزش و پرورش که محل آموزش همگانیاست به این مسئله مهم عمیقا نپرداخته است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامههای جدید معاونت آموزش ابتدایی برای دانش آموزان این دوره مهم تحصیلی اظهار کرد: با توجه به شرایط آموزش غیرحضوری دانش آموزان در سال گذشته، یکی از استراتژیهای معاونت آموزش ابتدایی، شناسایی ضعفهای احتمالی برخی از دانش آموزان در یادگیری مهارتهای پایه است.