یک متخصص روانشناسی کودک و نوجوان با اشاره به اینکه آموزشهای حضوری از اواسط دهه ۱۸۰۰ میلادی آغاز شده است، یادآور شد: این روزها به خاطر مشکلاتی که ویروس کرونا ایجاد کرده است، آموزش مجازی به دانشآموزان به فرآیند یادگیری آنها کمک زیادی کرده است، این درحالیست که این آموزشها مزایا و معایبی را هم با خود به دنبال دارد.
آموزش و پرورش با تکذیب خبر ممنوعیت دریافت کارنامه از سوی مادر، اعلام کرد که در صورت جدا نشدن و نداشتن مشکلات قانونی و حضانتی و ...، مادران هیچ ممنوعیتی در گرفتن مدارک تحصیلی فرزندانشان ندارند و اگر موردی هم گزارش شود تخلف است.
سرعت یافتن تزریق های واکسن کرونا و ورود محموله های جدید واکسن به کشور موج شادی را در جامعه ایجاد کرده است. از آن سو با نزدیک شدن به ماه مهر، دغدغه تحصیل دانش آموزان و خبرهای پیرامون این موضوع، بر سر تیتر رسانه ها تبدیل شده است.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به لزوم عدالتمحوری بیان کرد: اصلیترین مطالبه اساتید و معلمان اجرای عدالت در پرداختهاست،که باید دولت و مجلس این مطالبه بحق را در اولویت پیگیری قرار دهند.
45 تا 60 سال بازه سنی اکثر پزشکان حال حاضر کشورمان است که این افراد در چند سال آینده از بازار کار و تخصص خارج می شوند. امری که نیاز به تربیت پزشکان متخصص برای سال های آینده را دوچندان می کند. نیازی که حتی امروز هم برای وجود متخصصان پزشکی احساس می شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹»، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.
ممکن است در نگاه اول به نظر برسد معلمان از تعطیلی مدارس و آموزش مجازی، راضی هستند ولی بر اساس نظرسنجیها و تحقیقاتی که در ایران و حتی سطح جهان انجام شده، میتوان اطمینان کرد که معلمان از شرایط آموزش مجازی راضی نبوده و آموزش حضوری در مدرسه و در کنار دانش آموزان را مفیدتر و مؤثرتر میدانند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت که با افزایش واکسیناسیون در آبان ماه و ایجاد امنیت بیشتر، با نظر ستاد مقابله با کرونا به صورت تدریجی،امکان آموزش در مدارس زیر۱۵۰نفر به صورت حضوری وجود خواهد داشت.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت تدریجی، امکان آموزش در مدارس زیر۱۵۰ نفر به صورت حضوری وجود خواهد داشت.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع وزارت آموزش و پرورش از رئیس جمهور خواست تا با انتخاب هر چه سریعتر وزیر، این وزارتخانه را ساماندهی کند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که سال گذشته ۳میلیون دانشآموز از دسترسی به «شبکه شاد» محروم بودند؛ گفت: پیگیری تأمین ۲ میلیون تبلت برای دانشآموزان کمبرخوردار ادامه دارد و استفاده از ظرفیت «۷۰۰هزار کامپیوتر مازاد، در مدارس» و «حمایت های مالی خیرین» در دستور کار قرار دارد.
در بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از همراه اول مطرح شد؛
پیرو فرمایش مقام معظم رهبری و ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر «لغو سند یا بیانیه آموزش 2030» سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مصوبه مذکور را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛
در حال حاضر وضعیت کرونایی کشور پایدار نیست و شاهد این هستیم که در پیکهای مختلف وضعیت بدتر میشود و با این شرایط نمیتوان تصمیمگیری کرد. مؤلفه مد نظر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برای بازگشایی مدارس و دانشگاهها رسیدن به پایداری و امنیت سلامت در سطح کشور است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش به تشریح نحوه بازگشایی مدارس درسال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ پرداخت و گفت: درسال تحصیلی جدید،آموزش و پرورش برای فعالیتهای حضوری و غیرحضوری دانش آموزان در مدارس، برنامه ترکیبی دارد که این برنامه در روستاها، شهرها و پایههای تحصیلی مختلف متناسب با شرایط مدارس و جغرافیای همان مناطق اجرا میشود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در شرایط عادی خانواده، پدر و مادر هر دو میتوانند برای پیگیری امور تحصیلی فرزند خود به مدرسه مراجعه کنند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: محرومیت بیش از 1.5 میلیارد دانشآموز در دنیا از حضور در فضای مدارس، آسیبهای جدی را ایجاد کرده است و همه دنیا به این نتیجه رسیدهاند که به سمت آغاز فعالیت مدارس بروند.
انجمن اولیاء و مربیان، دستورالعمل «رویکردهای اساسی در بازگشایی مدارس به صورت تدریجی و آرام»، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، را به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی اعلام کرد: دانش آموزانی که تا کنون و به هر علتی موفق نشدهاند ثبت سفارش کتاب های درسی خود را انجام دهند تا ۳۱ شهریور برای این کار فرصت دارند.