به گزارش سایت خبری پرسون، فرحناز قائدامینی ۲۶ دی ماه در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری ، اظهار کرد: اجرای طرح رتبهبندی معلمان به برقراری شایسته سالاری کمک میکند، بههمین دلیل اعتراض معلمان و درخواست اجرای این طرح یک مطالبه به حق است، زیرا معلمان و بهویژه افرادی که در نقاط صعبالعبور در حال فعالیت هستند دارای مشکلات کاری بسیاری بوده و همچنین در دوران شیوع بیماری کرونا زحمت معلمان چندین برابر شد، زیرا به هر طریقی سعی داشتند از افت تحصیلی دانشآموزان جلوگیری کنند.
مدیرکل آموزش پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: زیربنای تمامی وقایع در جامعه معلم است و اگر داشتن یک جامعه توسعهیافته در دستور کار قرار دارد، باید در ابتدا سعی داشت مشکلات معلمان را رفع کرد، زیرا زمانیکه مشکلات معیشتی معلمان رفع شود، آنها میتوانند با آسودگی خاطر جامعه و نیروی آینده کشور را بسازند، در حال حاضر نیز درخواست معلمان این است که طرح رتبهبندی معلمان به صورت کامل اجرا شود و این درخواست نیز کاملا به حق و صحیح است و به همین دلیل از مسئولان تقاضا داریم نسبت به رفع مشکلات معلمان اقدام کنند.
یک مورد ابتلا به سویه جدید اُمیکرون در مدارس استان شده است
وی ادامه داد: براساس گزارشها تاکنون تنها یک مورد ابتلا به سویه جدید اُمیکرون در مدارس گزارش شده است، همچنین مواردی نیز در خصوص ابتلا به کرونا در گذشته وجود داشت که در اکثر موارد ابتلا در مدارس نبوده و افراد در محیط خانواده و سایر اجتماعات مبتلا شده بودند.
قائدامینی با بیان اینکه درحال حاضر تمامی مدارس چهارمحال و بختیاری بهصورت حضوری به فعالیت خود ادامه میدهند، عنوان کرد: سعی شده است رعایت موارد بهداشتی در مدارس چهارمحال و بختیاری در بیشترین سطح باشد و در همین راستا در حال حاضر مدارس با جمعیت بالا به صورت دو یا سه نوبته فعالیت دارند و تمامی دانشآموزان به صورت همزمان در مدارس حضور ندارند و به این ترتیب رعایت فاصلهگذاری اجتماعی انجام میشود، البته دانشآموزان در روزهایی که سرکلاس حاضر نیستند در فضای مجازی به ادامه تحصیل خود میپردازند، همچنین مدارس با جمعیت پایین هرروز فعالیت دارند.
مدیرکل آموزش پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امیدواریم شرایط شیوع بیماری کرونا به گونهای نباشد که مجدد فعالیت مدارس به صورت غیرحضوری شود، اما باتوجه به اینکه همچنان این احتمال وجود دارد که شیوع بیماری کرونا افزایش پیدا کند، به مدارس تاکید شده است استفاده از شبکه شاد را در دستور کار داشته باشند و بهصورت کامل ارتباط خود و دانشآموزان را با این برنامه قطع نکنند و در مدارسی که دانشآموزان هرروز سرکلاس درس حاضر هستند نیز سعی شود دانشآموزان برخی تکالیف خود را در این برنامه انجام دهند، البته پیشبینی میشود آموزش غیرحضوری در آینده و پس از اتمام بیماری کرونا نیز همچنان به عنوان بخشی از آموزش باقی بماند و بهعنوان یک مورد کمکی در آموزش در دستور کار آموزش پرورش قرار گیرد.
وی با بیان اینکه معیار سنجش افت تحصیلی دانشآموزان پایه دوازدهم به دلیل برگزاری هماهنگ امتحانات است، تصریح کرد: متاسفانه آموزش غیرحضوری موجب افت تحصیلی در دانشآموزان شد، اما خوشبختانه این افت تحصیلی در چهارمحال و بختیاری از شدت کمتری برخوردار بود و حتی در برخی مناطق استان شاهد رشد بودیم، برای مثال در یک منطقه شاهد رشد سه نمرهای در میانگین نمرات امتحانات و همچنین رشد در کنکور بودیم و این موضوع به دلیل استفاده از استادان بزرگی بود که به وسیله آموزش غیرحضوری برای دانشآموزان فراهم شده بود، در صورتیکه در آموزش حضوری امکان استفاده از کلاس درس این استادان وجود نداشت و بنابراین نوعی عدالت آموزشی ایجاد شد، البته در برخی مناطق نیز افت و یا رشدی رخ نداده بود، همچنین در مناطقی نیز شاهد افت تحصیلی دانشآموزان بودیم تلاش شد با برگزاری کلاس در فصل تابستان برای این افراد، افت تحصیلی رخ داده جبران شود.
قائدامینی یادآور شد: رسیدگی به شرایط حقوق و مزایای معلمان مدارس غیرانتفاعی در حیطه وظایف آموزش و پرورش نیست، بلکه دراختیار اداره کار است و تنها گزینش این معلمان توسط آموزش و پرورش انجام میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص وضعیت درمانگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: باتوجه به بودجهای که برای تامین پزشک برای این درمانگاه درنظر گرفته شده بود، پزشکان حاضر به همکاری نشدند و به همین دلیل ساختمان این درمانگاه اجاره داد شد، اما درآمد حاصل از آن به صورت کامل به معلمان و کارکنانی که بیماری و بهویژه بیماریهای صعبالعلاج دارند، اختصاص پیدا کرده است.
منبع: ایسنا