حرف وزارت‌خانه‌ها

مهمترین اخبار

عیسی زارع پور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پُرسون مشهد خاطره ای از شهید سید ابراهیم رئیسی نقل کرد.
در پی شهادت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، با تصویب هیئت دولت، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه بعنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شد.
رئیس سازمان سابق سنجش آموزش کشور از خروج این سازمان از نظارت وزارت علوم و اداره آن به صورت هیات‌امنایی و نیز تغییر نام آن از امروز خبر داد.
وزارت علوم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی از مدیران جوامع علمی خواست که به حق آزادی بیان در دانشگاه‌ها احترام بگذارند و از ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه‌ها جلوگیری کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش تاکید کرد: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه در دو سال اخیر موضوع شناسایی زنجیره‌های ارزش و ارایه توانمندی‌های استان‌های مختلف از طریق استانداری‌ها در حال پیگیری است؛ گفت: نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است.
معاون روابط کار وزیر کار در گفتگو با پُرسون:

پرونده مزد ۱۴۰۳ کارگران بسته شده است

معاون روابط کار وزیر کار گفت: فکر میکنم موضوع مزد کارگر در سال ۱۴۰۳ به طور قطعی بسته شده است.
وزیر صنعت معدن و تجارت در راس هیاتی وارد استان سمنان شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.
سخنگوی شورای رقابت با اشاره به حضور وزیر صمت در این شورا گفت: باید در اجرای دستورالعمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت، به وزارت صمت کمک شود تا بتواند نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.
وزیر خارجه کشورمان و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی عصر یکشنبه درباره عملیات ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به ویژه به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و همچنین تداوم بحران انسانی جاری در غزه رایزنی کردند.
در تماس تلفنی وزیر امور خارجه ایتالیا با امیرعبداللهیان؛

وزیر امور خارجه کشورمان: ایران همواره بخش مثبت تحولات منطقه بوده

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که ایران همواره بخش مثبت تحولات منطقه بوده و برای ثبات و امنیت پایدار منطقه هزینه زیادی را متحمل شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران وقوع خسارات‌های انسانی و مادی ناشی از سیلاب را به دولت و مردم این کشور تسلیت گفت.