حرف وزارت‌خانه‌ها

مهمترین اخبار

وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر رهنمود راهبردی مقام معظم رهبری که هر رای در انتخابات رای به جمهوری اسلامی ایران و نشان دهنده اعتماد به نظام است، از آحاد مردم به ویژه رای اولی‌ها و اولیاء دانش آموزان دعوت کرد تا در انتخابات پانزدهم تیر حضوری آگاهانه و حماسی داشته و با آراء خود بار دیگر برگ زرینی در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی رقم بزنند و حماسه تشییع شهید جمهور را امتداد و استمرار دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعیت تولید و عرضه خودرو، اظهار کرد: به زودی به نقطه‌ای می‌رسیم که خودروسازان باید وام بدهند و خودروهایشان را به‌صورت قسطی بفروشند تا مردم خودرو خریداری کنند.
وزیر نفت گفت: دست‌اندرکاران صنعت نفت به صورت شبانه روزی کار می‌کنند؛ ۸۰۰ تحریم جدید وضع شده است. می‌گویند تخفیف می‌دهند، والله تخفیفی که می‌گویند از انگشتان دست من کمتر است.
وزیر صمت ضمن تاکید بر اینکه نظام ارز چندنرخی ابرچالش اقتصاد کشور است، گفت: برای افزایش بهره‌وری خودروسازان داخلی باید خودروهایی در مقیاس ارزان‌تر وارداتی در اختیار مردم قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس گفت: صنعت و تجارت دو بال سیمرغ تحول ایران هستند، تقاضا دارم که هر دو در کنار یکدیگر باشند تا شاهد تحول باشیم.
وزیر اطلاعات تاکید کرد: در این انتخابات همه باید همت و تلاش مان را برای مشارکت مردم بسیج کنیم و برای آنچه را که رهبر مان در ادامه جریان انقلاب ترسیم کردند و همه باید تلاش، برنامه ریزی مان در جهتی باشد مسیری را که آیت‌الله شهید برپا کرد و ادامه آن را رهبر عزیزمان خواستار شدند را تداوم ببخشد.
تولید خودروهای هوشمند و الکترونیکی رویکرد دولت سیزدهم

وزیر صمت: باید در آینده فضایی بسازیم که خودروسازی عالم را جهت دهی کنیم

عباس علی آبادی با بیان رویکرد دولت سیزدهم در صنعت خودروسازی و در جریان افتتاح شرکت خودروسازی مانیان در شهرستان آبیک عنوان کرد: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه خودروسازی با دولت‌های گذشته متفاوت بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما برای تولید برنامه داریم و حتما به سمتی خواهیم رفت که با برنامه های صورت گرفته تولیداتی مثل مرغ، تخم مرغ، سبزی و صیفی سازماندهی صورت گرفته و برای گوشت قرمز هم در دو ماه آینده حتما لمس خواهید کرد و اتفاقات خوبی که در مسیر است را خواهید دید.
سفیر چین در تهران صبح امروز یکشنبه (سیزدهم خرداد) توسط محمد علی بک، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص تکرار حمایت دولت چین از ادعاهای بی‌اساس مندرج در بند ۲۶ بیانیه پایانی نشست مشترک جمهوری خلق چین و امارات متحده عربی به وی ابلاغ و یادداشت اعتراض تسلیم او شد.