حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

از ابتدای سال جاری، ۴۳۱ نفر در حوزه قمار و شرط‌بندی اینترنتی شناسایی بازداشت و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

کشف جسد سرهنگ بازنشسته پلیس راهور با نام مرتضی رضایی زاده در حوالی کارخانه سیمان کرمان، اکیپی از عوامل پلیس آگاهی استان کرمان به محل عزیمت کردند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

مرد ۴۰ ساله‌ای که به قصد اخاذی از یک زن ۴۵ ساله مشهدی، او را به طرز فجیعی به قتل رسانده بود، بعد از یک ماه تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: بر اساس آمارهای موجود در نوروز سال ۱۴۰۰، هزار و ۸۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند در حالی که این رقم در نوروز سال قبل۵۳۴ نفر بود و این یعنی رشد ۹۲.۶ درصدی کشته های تصادفات، پس نوروز امسال با احتیاط بیشتری سفر کنید.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بیشتر افراد فوتی یا مصدومی حواث چهارشنبه آخر سال در سنین نوجوانی قرار دارند و این حوادث ناشی از به کارگیری وسایل خطرناک و مواد محترقه است.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از شهروندان درخواست کرد در صورت شناسایی زن کودک ربا مراتب را به پلیس تهران اطلاع دهند.

مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در دوراهی اهواز - شوشتر در روز پنجشنبه چهار کشته و دو مصدوم بر جای گذاشت.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف یک دستگاه خودرو آتش نشانی با یک اتوبوس خبر داد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرای تهران گفت: مجموعه بهشت حضرت زهرا(س) بیش از هفتصد هکتار مساحت دارد. چند روزی است که انتظامات سنگ مزار را فعال کردیم و از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب در حال فعالیت هستند. بیشتر سرقت‌ها در قبور چند طبقه رخ می‌دهد.
معاون عملیات آتش نشانی مشهد گفت: پنج پسر نوجوان در حین ساخت مواد محترقه در داخل یک منزل مسکونی در بلوار حرعاملی مشهد دچار سوختگی و جراحت شدند.
در پی دستور رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان زندان‌ها طی دستورالعملی خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور تأکید کرد؛ به محکومان مخل امنیت و آرامش جامعه مرخصی نوروزی اعطا نشود.