پلیس فتا در مورد فروش بلیت‌های دربی در فضای مجازی هشدار داد

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: تبلیغات فروش و واگذاری بلیت دیدار مسابقه دربی پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در فضای مجازی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است.
تصویر پلیس فتا در مورد فروش بلیت‌های دربی در فضای مجازی هشدار داد

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ رامین پاشایی؛ معاون اجتماعی پلیس فتا اظهار کرد: تبلیغات فروش و واگذاری بلیت دیدار مسابقه دربی پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در فضای مجازی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است.

وی افزود: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و شکواییه‌های قضایی به این پلیس مشخص است همزمان با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری مسابقه دربی پایتخت مجرمان سایبری با انجام تبلیغات مختلف و فریبنده در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌های بومی و غیربومی، سایت و پلت‌فرم‌های فروشگاهی مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

وی افزود : بر اساس اقدامات عملیاتی پلیس فتا در این حوزه تا کنون دو نفر متهم تبلیغ‌کننده در حوزه تخلف مذکور مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از تحقیقات و پیجویی‌های تخصصی به عمل آمده مشخص شد متهمان هیچگونه بلیتی در اختیار نداشتند و قصد داشتند با تبلیغات و جذب مشتری پس از دریافت بیعانه از فریب‌خوردگان کلاهبرداری کنند.

این مقام مسئول به هموطنان، به خصوص مشتاقان تماشای این بازی مهیج توصیه کرد: برای تهیه بلیت صرفاً به سایت footballeticket.ir مراجعه کنند و مراقب باشند در دام بازار سیاه مجرمان سایبری قرار نگیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا بیان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی و یا گزارش موارد مجرمانه، موضوع را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس 096380 و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

منبع: تسنیم

613845