حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور گفت: مجرمان سایبری با ترفند "ارسال پیامک با عنوان گوشی تلفن همراه شما به علت عدم ثبت در سامانه همتا مسدود خواهد شد"، مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در آزمون وکالت سال ۱۴۰۰، ۸۱ هزار و ۲۹۸ داوطلب شرکت کردند که از این میان هفت هزار و ۱۲نفر پذیرفته شدند.
رئیس قوه قضاییه گفت: برای عملیاتی‌سازی راهکار‌های «جلب محکومان متواری» در بسیاری از موارد نیاز به وضع یا اصلاح قانون نداریم و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود می‌توانیم امر مزبور را پیش ببریم.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: مردی ۵۰ ساله، هنگام کار در یک ساختمان در حال احداث، از ارتفاع طبقه چهارم سقوط و پس از تایید عوامل اورژانس در لحضات اولیه حادثه جان باخته است.

سرقت‌های ۱۵ مرد و دو زن پیش‌روی پلیس پایتخت قرار دارد. این مردان و زنان در هشت پرونده جداگانه از سوی ماموران هشت کلانتری مختلف به دام افتادند.

شهردار شهر دشتی شهرستان پارسیان گفت: هفت منزل مسکونی در شهر دشتی شهرستان پارسیان به دلیل نگهداری مخزن گازوئیل دچار آتش سوزی شد.
پرسون از قالیشو‌ نماها گزارش می دهد؛

سرقت در روز روشن / بی فرشی در روزهای پایانی سال

همه ساله در ماه اسفند ایرانی ها به رسم نزدیک شدن به سال جدید دست به نظافت اساسی خانه شان می زنند که معروف به خانه تکانی است، خانه تکانی که برای برخی با هزینه تمام می شود.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور نسبت به انتشار آگهی‌های کار در منزل با مجوز پلیس فتا هشدار داد و گفت: شهروندان مراقب باشند در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.
رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری موبایل‌قاپ حرفه‌ای و سابقه‌دار ایستگاه‌های اتوبوس خبر داد.

رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد و گفت: علاوه بر تهدیدات جانی این موضوع، کلاهبرداران نیز به بهانه فروش مواد محترقه در کمین هستند.

مأموران پلیس تهران سال گذشته از قتل پسر جوانی در خانه‌اش مطلع شدند و خود را به محل حادثه رساندند. سرنخ‌های اولیه نشان می‌داد پسر جوان که کیارش نام داشت بر اثر خفگی جان باخته است.